ارسال رایگان به سراسر کشور خرید قسطی با اسنپ پی
مراقبت و نگهداری از پوست

همه چیز درباره ترمیم بوتاکس

همه چیز درباره ترمیم بوتاکس

ترمیم بوتاکس به معنای این است که قبلاً بوتاکس را انجام داده‌اید و در حال حاضر می‌خواهید دوباره آن را انجام دهید. بوتاکس روشی است که برای کاهش چین و چروک صورت بسیار موثر است. با تزریق بوتاکس به عضلاتی که در ایجاد چین و چروک نقش دارند، به طور موقت فلج می‌شوند. به این ترتیب فرد دیگر قادر نخواهد بود تا هنگام اخم کردن صورتش یا تغییر در چین و چروک پیشانی خود، حرکاتی انجام دهد.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • ترمیم بوتاکس چیست؟
  • بهترین زمان ترمیم بوتاکس
  • مراقبت‌های لازم بعد از ترمیم بوتاکس
  • عوارض ترمیم بوتاکس چیست؟
  • چه نواحی قابل درمان است؟
  • ترمیم بوتاکس چند وقت یکبار است؟
  • سخن پایانی

ترمیم بوتاکس چیست؟

ترمیم بوتاکس یک روش است که برای کاهش و حذف چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود. عموماً پس از یک جلسه تزریق بوتاکس، تاثیر آن برای مدت زمانی بین ۳ تا ۶ ماه باقی می‌ماند. با این حال، مدت زمان ماندگاری بوتاکس در هر فرد به دلایلی ممکن است متفاوت باشد؛ به همین دلیل، نمی‌توان زمان ماندگاری آن را به صورت قطعی تعیین کرد. در جریان ۳ تا ۶ ماه پس از تزریق بوتاکس، ناحیه چهره، به ویژه پیشانی، به شکلی صاف و بدون چین و چروک قابل مشاهده است. با این حال، پس از این مدت زمان، چین و چروک‌ها به تدریج دوباره ظاهر خواهند شد. در این زمان، شخص باید مجدداً به پزشک خود مراجعه کند و جلسات ترمیم بوتاکس را انجام دهد.

ترمیم بوتاکس

بهترین زمان ترمیم بوتاکس

ترمیم بوتاکس برای افراد مختلف به تأثیراتی اعم از سن، نوع پوست و ژنتیک بستگی دارد. به طور تقریبی، پس از تزریق بوتاکس، بین ۳ تا ۶ ماه می‌توان برای ترمیم مجدد مراجعه کرد. اگر شما به تازگی با ترمیم بوتاکس آغاز کرده‌اید، مناسب است هر ۳ تا ۴ ماه یکبار برای ترمیم به پزشک مراجعه کنید. با این حال، اگر چند سال است که بوتاکس را مصرف می‌کنید، بهتر است هر ۶ تا ۸ ماه یکبار برای ترمیم به پزشک خود مراجعه کنید، زیرا در طول سال‌های استفاده از بوتاکس، عضلات ناحیه پیشانی تا حدی ضعیف شده‌اند و به طور معمول چین و چروک‌های خود را نشان نمی‌دهند.

مراقبت‌های لازم بعد از ترمیم بوتاکس

برای افزایش مدت ماندگاری تزریق بوتاکس، لازم است پس از تزریق، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • تا ۴ ساعت بعد از تزریق، اجتناب کنید از خم شدن و درازکشیدن. همچنین جریان خم شدن بدن را کاهش دهید. در این ساعات اولیه، دارو در حال جذب شدن است.
  • از لمس و ماساژ صورت خود پرهیز کنید و آرایش نکنید، زیرا این عمل باعث افزایش خطر عفونت می‌شود.
  • تا ۱۲ ساعت بعد از تزریق، ورزش نکنید.
  • هیچگونه الکل را مصرف نکنید، به ویژه در دو روز ابتدایی پس از تزریق بوتاکس.
  • تا ۲ هفته بعد، از هر نوع درمان پوستی روی صورت خود خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق، بهتر است حمام نگیرید.
  • تا ۲ هفته بعد از تزریق، از آفتاب گرفتن خودداری کنید.

با رعایت این نکات پس از تزریق بوتاکس، می‌توانید مدت ماندگاری آن را افزایش دهید. البته بهتر است همیشه با پزشک خود درباره هر گونه نکته یا درخواست ویژه صحبت کنید.

عوارض ترمیم بوتاکس چیست؟

اگر بوتاکس توسط یک پزشک مجرب تزریق شود، به طور عمومی عارضه‌ای ندارد. با این حال، در بعضی موارد، ممکن است عوارض زیر رخ دهد:

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو؟

  • رعایت نکردن دوز مناسب بوتاکس توسط پزشک

استفاده از دوز نادرست می‌تواند منجر به عوارض ناخواسته مانند عضله‌های ضعیف شده یا بروز جرح و سوء‌تغذیه عضلات شود

  • انتخاب دوز اشتباه بوتاکس برای نواحی مختلف صورت

هر قسمت از صورت نیاز به دوز منحصر به فردی دارد. انتخاب دوز نامناسب ممکن است منجر به نتایج غیرطبیعی و افزایش عوارض مختلف شود.

  • تزریق بوتاکس در ناحیه نامناسب

تزریق بوتاکس در نواحی نادرست می‌تواند منجر به عوارض غیرمطلوب مانند بروز سردرد، افتادگی صورت، لغزش پلک و گیجی شود

چه نواحی قابل درمان است؟

استفاده از بوتاکس درمانی جایگزین مناسبی برای روش‌های جراحی است و می‌توان در نواحی مختلف برای اهداف ضد پیری استفاده کرد. به عنوان مثال، بوتاکس می‌تواند در صورت، خط لب، پیشانی، گردن، خطوط ریز روی پوست و سایر مناطق مورد استفاده قرار بگیرد. با تزریق بوتاکس، می‌توان ویژگی‌هایی مانند پیشگیری یا کاهش چین و چروک‌ها را تحت تأثیر قرار داد.

به طور کلی، بوتاکس به عنوان یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند در جایگاه یک جایگزین فوق‌العاده برای روش‌های جراحی قرار بگیرد. این روش بسیار محبوب است زیرا آسان است، زمان بازیابی سریعی دارد و معمولاً به نتایج طبیعی و رضایت‌بخش منجر می‌شود.

هزینه ترمیم بوتاکس

هزینه ترمیم بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس به عوامل مختلفی وابسته است. این عوامل شامل منطقه جغرافیایی، مارک محصول استفاده شده، ناحیه درمانی، تجربه و تخصص پزشک، و همچنین محل کلینیک یا مطب می‌شوند.

علاوه بر این، هزینه بوتاکس درمانی که صرفاً برای موارد مانند تعریق، میگرن، رفع خشکی یا آبریزش بینی و غیره استفاده می‌شود، ممکن است با هزینه بوتاکس صورت که بیشتر جنبه زیبایی و صافی پوست را دارد، متفاوت باشد

ترمیم بوتاکس چند وقت یکبار است؟

توصیه می‌شود که با ناپدید شدن اثر درمان بوتاکس ، آن را مجددا تکرار نمایید. طبق نظر پزشکان، بوتاکس به طور معمول ماندگاری 4 تا 6 ماه دارد و پس از آن دیگر اثری ندارد. بنابراین، لازم است در فواصل زمانی منظم بوتاکس را تجدید کنید تا باعث کاهش و تضعیف چین و چروک‌ها شوید. این عمل باعث ناپدید شدن دائمی چروک‌ها می‌شود و به همین دلیل بوتاکس عملکرد ضدپیری واقعی دارد. در سال دوم بوتاکس، شما تنها به 1 تا 2 بار ترمیم در سال نیاز خواهید داشت.

سخن پایانی

میزان ماندگاری روش زیبایی تزریق بوتاکس یکی از نکات مهم در بحث‌های مربوط به این روش است. در این مقاله، هدف بررسی عوامل و شرایطی است که می‌توانند باعث افزایش ماندگاری بوتاکس شوند. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید واقع شوند.

 

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید