خرید اول از آقای دارو خرید اول از آقای دارو
تناسب اندام دانستنی های پزشکی

مزوتراپی لاغری چیست؟

مزوتراپی لاغری چیست؟

در حال حاضر، مزوتراپی در کنار روش‌های دیگری مانند کوئیتشن، آراف، کرایولیپولیز و آراف وکیوم برای لاغری موضعی استفاده می‌شود. اما به علت کمبود مطالعات علمی دقیق، ایمنی و اثربخشی مزوتراپی به عنوان درمانی برای لاغری موضعی و کاهش چربی در یک موضع خاص از بدن هنوز قطعی نیست. در اصل، مزوتراپی ابتدا برای موارد دیگری مانند ریزش مو و مدیریت درد استفاده می‌شد. بنابراین، برای استفاده از این روش برای لاغری موضعی، بهتر است با متخصص تغذیه مشورت کنید.

در مزوتراپی، تزریق مقادیر بسیار کوچکی از داروها، عصاره‌های گیاهی، داروهای هومیوپاتی و ویتامین‌ها به لایه چربی و بافت زیر پوست شما در مزودرم انجام می‌شود. این داروها سلول‌های چربی را تجزیه کرده و بدن را تحریک می‌کنند تا این مواد زائد را از بدن شما خارج کند. لازم به ذکر است که هنوز یک فرمول استاندارد برای مواد تزریق شده در مزوتراپی وجود ندارد.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • مزوتراپی لاغری چیست؟
  • چه کسانی می توانند از این روش درمانی برای لاغری موضعی استفاده کنند؟

  • آیا نتایج مزوتراپی و کاهش سایز با این روش دائمی است؟

  • هزینه مزوتراپی لاغری چقدر است؟
  • سخن پایانی

مزوتراپی لاغری چیست؟

مزوتراپی یکی از روش‌های جدید و غیرتهاجمی برای کاهش وزن است. این تکنیک درمانی جایگزین مناسبی برای لیپوساکشن در زنان و مردان به حساب می‌آید. مزوتراپی لاغری با تزریق داروها و مواد مفید به لایه میانی پوست، مواد مغذی لازم را به ناحیه خاصی از بدن می‌رساند و از این طریق سلولیت و چربی را در تمام نقاط بدن کاهش می‌دهد. همچنین، مزوتراپی می‌تواند برای درمان کمردرد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مزوتراپی لاغری چیست؟

با استفاده از مزوتراپی لاغری، بیماران می‌توانند حدود ۵ تا ۱۳ سانتی‌متر از چربی‌های ناحیه درمان شده را از دست دهند، مطابق آمار آکادمی زیبایی صورت آمریکا. با این حال، باید توجه داشت که مزوتراپی به‌هیچ‌عنوان جایگزین رژیم‌های تناسب اندام نمی‌شود. هدف اصلی این تکنیک کاهش رسوبات چربی و بهبود ظاهر است.

مزوتراپی لاغری صورت فقط یکی از انواع مزوتراپی لاغری است و روش‌های دیگری نیز برای قسمت‌های مختلف بدن وجود دارند. با انجام مزوتراپی، می‌توان سلولیت و رسوبات چربی در قسمت‌های مختلف بدن را کاهش داد و بهبود بخشید. انواع دیگری از مزوتراپی لاغری وجود دارد که برای قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود. انواع مزوتراپی لاغری عبارت‌اند از:

  • مزوتراپی لاغری صورت

تجمع چربی در مناطق مختلف صورت ممکن است تناسب چهره را بخشیده و ظاهر آن را نازک‌تر کند. این چربی‌ها ممکن است ظاهر شما را نازک‌تر از واقعیت نشان دهد و حتی به نظر بزرگتر از سن واقعیتان برسید. با انجام تمرینات ورزشی، چاقی صورت را به راحتی نمی‌توان کاهش داد. با این حال، از طریق مزوتراپی لاغری صورت، با تزریق مواد مغذی به ناحیه‌های خاصی که قصد لاغری آن‌ها را دارید، می‌توانید چربی اضافی را از بین ببرید.

  • مزوتراپی لاغری بازو

بازوها از دیگر اندام‌های بدن هستند که چربی جمع شده در آن‌ها به راحتی از بین نمی‌روند. حتی با استفاده از رژیم‌های غذایی سخت و سنگین، ممکن است حجم بازوها کاهش چشمگیری نداشته باشد. مزوتراپی لاغری بازو یک روش عالی و غیر تهاجمی برای از بین بردن چربی‌های موجود در منطقه بازو است. این روش بدون نیاز به عمل جراحی، خونریزی و درد، به حل رسوبات ذخیره شده در این ناحیه کمک می‌کند.

طناب زدن و رابطه آن با کاهش وزن

  • مزوتراپی لاغری ران

ران‌ها از بین دیگر نواحی بدن هستند که ممکن است چربی‌های بیشتری در آن‌ها تجمع پیدا کند. وجود چربی در این نواحی به طور معمول باعث ایجاد سلولیت و بهبود ناپذیر شدن ظاهر پوست می‌شود. از طریق انجام تمرینات و ورزش‌های خاص و نسبتاً سخت، تنها می‌توان چربی‌های این ناحیه را کاهش داد. با استفاده از مزوتراپی لاغری ران، می‌توان ساختار این چربی‌ها را تغییر داده و علاوه بر ذوب کردن آن‌ها، بهبودی در ظاهر پوست نیز ایجاد کرد.

  • مزوتراپی لاغری شکم

چربی‌های ناحیه شکم ممکن است بیشترین نگرانی را در افراد ایجاد کنند. بسیاری از افراد تلاش می‌کنند با اجرای رژیم‌های مختلف و انجام تمرینات و پیاده‌روی، شکم خود را لاغرتر کنند. با این حال، در برخی از موارد، امکان استفاده از رژیم و انجام ورزش وجود ندارد و حتی برای بعضی افراد، این روش‌ها هیچ نتیجه‌ای ندارند. مزوتراپی لاغری شکم یک روش جدید درمانی است که به سرعت باعث آب شدن چربی‌ها می‌شود.

چه کسانی می توانند از این روش درمانی برای لاغری موضعی استفاده کنند؟


افرادی که سالم هستند اما دارای انباشت چربی در یک ناحیه خاص از بدن هستند و رژیم های غذایی کاهش وزن و تمرینات ورزشی نتوانسته‌اند باعث کاهش سایز آن ناحیه شوند، می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

در چه افرادی استفاده از مزوتراپی توصیه نمی شود؟

اشخاصی که دچار چاقی درجه 2 به بالا هستند، افرادی که سابقه سرطان، مشکلات تیروئید، دیابت، بیماری های قلبی، سیستم ایمنی و گردش خون را دارند، نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

روش‌های کاهش وزن

همچنین، افرادی که در بدن خود ایمپلنت‌هایی مانند ضربان‌ساز، کاشت حلزون حلقوی یا پمپ دیابتی دارند، نیز توصیه نمی‌شود از مزوتراپی غیرسوزنی استفاده کنند. علاوه بر این، این روش نیز برای درمان پوست‌های شل یا آویزان مؤثر نمی‌باشد.

آیا نتایج مزوتراپی و کاهش سایز با این روش دائمی است؟


کاهش سایز در مناطقی که تحت درمان قرار می‌گیرند، به طور دائمی است. با این حال، اگر وزن خود را نگه ندارید، احتمال دارد که چربی در مناطق دیگری از بدن تجمع پیدا کند که این ممکن است جذابیت شما را کاهش دهد. یک رژیم غذایی مناسب و معقول همراه با سطح مناسبی از فعالیت بدنی که شامل ورزش باشد، کاهش سایز بدن شما را به صورت دائمی تضمین می‌کند.

هزینه مزوتراپی لاغری چقدر است؟

مزوتراپی لاغری، در مقایسه با روش‌های جراحی مانند لیپوساکشن و سایر روش‌های تهاجمی، همراه با هزینه‌های کمتری است. روش‌های غیرتهاجمی به طور کلی هزینه‌های کمتری نسبت به روش‌های جراحی دارند. با این حال، هزینه مزوتراپی لاغری قطعی نیست و بستگی به عواملی مانند ناحیه درمانی، مساحت ناحیه، تعداد جلسات، نوع مواد تزریقی و خدمات کلینیکی دیگر دارد. پزشک متخصص پس از بررسی دقیق بدن و تعیین تعداد جلسات لازم، هزینه مزوتراپی لاغری را به بیمار اعلام می‌کند. با این حال، هزینه کلی تمام جلسات مزوتراپی به طور قابل توجهی کمتر از هزینه روش‌های جراحی مانند لیپوساکشن است

سخن پایانی

یک پزشک فرانسوی سال‌ها قبل یک روش درمانی برای بیماری‌های عروقی و عفونی، آسیب‌های ورزشی و بهبود گردش خون ابداع کرد. در این روش، مقدار کمی از داروهای مختلف به صورت تزریق مستقیم به لایه‌های زیرین پوست، لایه چربی و بافت همبند زیر پوست ارائه می‌شود. این روش در حال حاضر به نام مزوتراپی شناخته می‌شود و بسیاری از کاربردهای مختلفی در سراسر جهان دارد.
از جمله کاربردهای مزوتراپی می‌توان به جوان‌سازی پوست، کاهش چین و چروک‌ها، روشن‌تر شدن پوست، رفع جای جوش و حتی کمک به لاغری اشاره کرد. به عبارت دیگر، مزوتراپی امکانات گسترده‌تری را برای بهبود ظاهر پوست و درمان مشکلات زیبایی فراهم می‌سازد.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید