کد تخفیف حراج آخرسال آقای دارو
دانستنی های پزشکی

کرم دور چشم چیست و آیا واقعا اثرگذار است؟

کرم دور چشم چیست و آیا واقعا اثرگذار است؟

مردم در سراسر جهان با توجه به نوع پوست خود و شرایط مختلفی که برایشان وجود دارد، روتین‌های پوستی مناسب خود را انتخاب می‌کنند. یکی از اعضای روال‌های مراقبتی، کرم دور چشم می‌باشد. 

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • کرم دور چشم چیست؟
  • فواید استفاده از کرم دور چشم
  • استفاده بیش از حد از کرم دور چشم
  • خشن ماساژ دادن اطراف دور چشم
  • مراحل درست استفاده از کرم دور چشم
  • سخن پایانی

کرم دور چشم چیست؟

 کرم دور چشم محصولی برای رفع کردن مشکلاتی از جمله تیرگی، پف، چروک و خشکی یا جلوگیری از بروز آن‌ها می‌باشد. کرم دور چشم از آب تشکیل شده و در کنار آن کمی گلیسیرین با آب ترکیب شده تا بهتر جذب پوست شود.

فواید استفاده از کرم دور چشم

  • کاهش پف زیر چشم

پف کردگی زیر چشم افراد می‌تواند ناشی از مواردی مانند کم خوابی، آلرژی و افزایش سن باشد. بهترین کرم‌های دور چشم دارای ترکیباتی می‌باشند که این علائمِ قابلِ مشاهده‌ی ناشی از خستگی به مرور را کاهش خواهند داد.

  • کاهش تیرگی دور چشم

اغلب کرم‌های دور چشم دارای موادی هستند که به‌مرور زمان تغییرات رنگی این ناحیه را از بین می‌برند و باعث درخشندگی پوست افراد چشم می‌شوند. کرم ضد تیرگی دور چشم سینره چین‌و‌چروک‌ها، پف و تیرگی اطراف چشم را کاهش داده و دارای ترکیباتی آنتی اکسیدانی قوی برای مبارزه با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد است.

  • آب رسانی صحیح از فواید استفاده از کرم دور چشم

 پوست دور چشم بسیار نازک بوده و نیاز به مراقبت ویژه و آبرسانی دارد. غلظت ترکیبات آب‌رسان در انواع کرم دور چشم متناسب با نیازهای پوست ظریف شما طراحی شده و از خشکی این ناحیه پیشگیری می‌کند.

  • کاهش چین‌و‌چروک

آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و ترکیبات آب‌رسان موجود در یک کرم دور چشم مناسب سبب می‌شود که پوست این ناحیه صاف شود و دوباره احیا شود. بنابراین مشاهده می‌کنید که خطوط ریز اطراف چشم و چین‌و‌چروک‌های ظریف، کاهش یافته‌اند.

کرم دور چشم چیست؟

پوست تیره، شل و آویزان، خسته و بی‌نشاط که به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. دو مورد از مهم‌ترین این دلایل عبارتند از: کم‌آبی و استرس‌های محیطی. انتخاب یک کرم دور چشم  دارای انواع آنتی اکسیدان و مواد مرطوب‌کننده که قادر است  بر عوامل ایجاد پیری پوست غلبه کند.  

کرم‌های دور چشم طوری طراحی می‌شوند که این آسیب‌ها را کاهش دهند و انعطاف کافی را در این ناحیه می‌کنند. کرم مرطوب کننده از پرطرفدارترین محصولات مراقبت پوست است که در روتین مراقبت از پوست بسیاری از افراد وجود دارد. این کرم‌ها معمولا برای برطرف کردن سیاهی دور چشم به کار می‌روند.

استفاده بیش از حد از کرم دور چشم

 پوست اطراف چشم شامل محدوده کوچکی می‌شود و مقدار بسیار کمی از کرم برای اطراف هر دو چشم کافی می‌باشد. این کرم نسبت به سایر محصولات مراقبت از پوست گران‌تر می‌باشد، اگر در استفاده آن زیاده روی کنید، طی مدت کوتاهی ورشکست می‌شوید. 

اگر کرمی می‌خواهید که بتوانید با آن یک تیر و چند نشان بزنید، کرم دور چشم الارو پیشنهاد می‌شود، این کرم دور چشم از رفع سیاهی دور چشم گرفته تا مرطوب کنندگی پوست را می‌تواند تامین کند. این کرم باید با توجه به بافت آن باید استفاده شود. برخی کرم‌ها بافت سنگین‌تری نسبت به مرطوب کننده دارند. در این صورت باید کرم دور چشم را روی مرطوب کننده یا سرم استفاده کرد. 

استفاده از کرم اطراف چشم روی پوست خشک یکی از اشتباهات رایج در میان افراد به شمار می‌رود. برای استفاده حداکثر و نتیجه گیری بهتر از این کرم می توان آن را روی پوست مرطوب و نم دار استفاده کرد.استفاده از کرم دور چشم روی پوست مرطوب باعث حفظ رطوبت در پوست خواهد شد.

خشن ماساژ دادن اطراف دور چشم

پوست اطراف چشم جزو حساس ترین نقاط صورت به شمار می‌رود. به همین دلیل نیازی به سفت و سخت ماساژ دادن کرم بر روی صورت نیست. برای زدن کرم دور چشم بهتر است از انگشت حلقه استفاده کرد تا فشار کمتری به صورت وارد شود. برای پخش کردن کرم با انگشت حلقه باید به آرامی روی پوست اطراف چشم ضربه‌‎های کوچک زد. این کار علاوه بر حفظ سلامت پوست دور چشم، سبب جذب بهتر کرم خواهد شد.

مراحل درست استفاده از کرم دور چشم

مراحل درست استفاده از کرم دور چشم

  1. با کمک یک شوینده‌ی ملایم که متناسب با نوع پوست هر فرد است، صورت خود را بشویید.
  2. در مرحله‌ی بعد  پاک‌سازی پوست از تونر باید استفاده کرد.
  3. حالا باید از سرم صورت استفاده کرد. چند قطره از آن را باید روی صورت ماساژ دهیم.
  4. حالا از کرم مرطوب‌کننده استفاده کرده و صورت خود را مرطوب کنید.
  5. به اندازه‌ی یک عدس از کرم دور چشم بردارید و با استفاده از نوک انگشت ناحیه زیر چشم را با ملایمت ماساژ داده و  یا به آن ضربه بزنید.
  6. معمولاً غلظت کرم‌های دور چشم از کرم مرطوب‌کننده بیشتر می‌باشد  به همین خاطر بهتر است ابتدا از کرم مرطوب‌کننده و در مرحله‌ی بعد از کرم دور چشم استفاده کرد.

سخن پایانی

شستن صورت، مرطوب کردن پوست و استفاده از کرم ضد آفتاب، توصیه‌های معمول برای مراقبت از پوست به شمار می‌روند. یکی دیگر از توصیه‌های مراقبتی پوست، استفاده از کرم دور چشم می‌باشد زیرا پوست دور چشم به دلیل حساسیت بیشتر، نیازمند مراقبت بیشتری است.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید