کد تخفیف ارسال رایگان به سراسر کشور
مراقبت و نگهداری از پوست دانستنی های پزشکی

بهترین راه شست و شوی صورت بعد از بوتاکس

بهترین راه شست و شوی صورت بعد از بوتاکس

شستشوی صورت پس از تزریق بوتاکس بسیار مهم است. این مرحله می‌تواند تأثیر زیادی در نتیجه نهایی شما داشته باشد. تزریق بوتاکس یک روش زیبایی محبوب است که به دلایل مختلف توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر کاهش چین و چروک، تزریق بوتاکس به عنوان یک راه حل ضد پیری برای زنان و مردان شناخته شده است و از طرفی نیز کاربردهای درمانی متعددی دارد.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • اهمیت شست و شوی صورت بعد از بوتاکس
  • مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس
  • چند ساعت بعد از بوتاکس صورت را بشوییم؟
  • بررسی عوارض و مزایا شستن صورت پس از بوتاکس
  • سخن پایانی

اهمیت شست و شوی صورت بعد از بوتاکس

شستشوی صورت پس از تزریق بوتاکس بسیار حایز اهمیت است و می‌تواند تأثیر مستقیمی در نتیجه نهایی تزریق داشته باشد.این مرحله باید با دقت انجام شود زیرا بوتاکس تازه تزریق شده حساس به دما و فشار است. در هنگام شستشوی صورت باید مراقب باشید که از آب با دمای بالا استفاده نکنید، زیرا دمای بالای آب ممکن است با ساختار بوتاکس تداخل کند. 

به علاوه، فشار زیادی را نباید به صورت وارد کنید، زیرا بوتاکس ممکن است به جابجایی شروع کند و احتمالاً عوارضی مانند افتادگی پلک ایجاد شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، زمان مناسب برای شستشوی صورت پس از تزریق بوتاکس است که باید دقت کنید تا صورت را زودتر، اما به میزان مناسبی شستشو دهید.

اهمیت شست و شوی صورت بعد از بوتاکس

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس به طور موقت قدرت عضلات و عصب‌های خاصی را کاهش می‌دهد تا به افراد کمک کند ظاهر جوان‌تری را به پوست خود بازگردانند. برای دیدن و حفظ نتیجه مطلوب، باید دستورالعمل‌های زیر را رعایت کنید:

  • از کشیدن سیگار خودداری نمایید

سیگار کشیدن نه تنها یک عادت ناسالم تلقی می‌شود، بلکه به سلول‌های پوست آسیب می‌رساند و موجب پیری زودرس می‌شود. در صورتی که از تزریق بوتاکس بهره برده‌اید، بهتر است سیگار کشیدن خود را به تعویق بیاندازید یا آن را قطع کنید، زیرا پوست شما بدون اثرات مخرب سیگار بسیار بهتر به نظر می‌رسد.

  • روند مراقبت از پوست خود را ادامه دهید

پس از گذشت چند روز اول از تزریق بوتاکس، هنگامی که پزشک اجازه شستن صورت و دوش گرفتن را داد می‌توان از همان مرطوب کننده و پاک کننده همیشگی استفاده نمود؛ چرا که به نتایج شما آسیبی نخواهند رساند. با این حال، توصیه می‌شود حداقل یک هفته از انجام درمان های صورت مانند میکرودرم ابریژن، کربوکسی تراپی یا هر نوع درمان پوستی دیگر خودداری نمایید.

  • از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت نمایید

در زمان بیرون رفتن، پوست خود را با ضد آفتاب یا با استفاده از کلاه محافظت نمایید؛ تابش آفتاب به نتایج بوتاکس آسیبی نمی‌رساند، اما می‌تواند موجب آسیب به پوست و ایجاد چین و چروک های جدید شود.

  • پس از تزریق بوتاکس صورت خود را ورزش دهید

ممکن است با ورزش دادن به عضلات صورت پس از تزریق بوتاکس، به بوتاکس تزریق شده کمک نمایید تا به نقاط هدف بیشتری توجه کند. با نگاه کردن به بالا، اخم کردن، بالابردن ابروها و اخم کردن، می‌توانید به بوتاکس در حفظ جای خود کمک کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله تفاوت بوتاکس و مزو بوتاکس چیست؟ را مطالعه نمایید.

چند ساعت بعد از بوتاکس صورت را بشوییم؟

بعد از تزریق بوتاکس، توصیه می‌شود حداقل یک روز از پاک کننده‌های حاوی AHA یا BHA استفاده نکنید تا از حساسیت پوست جلوگیری کنید. همچنین، بهتر است در 4 ساعت اول پس از تزریق از شستشوی صورت، مالش پوست و خم شدن خودداری کنید. روش خاصی برای شستشوی صورت بعد از بوتاکس وجود ندارد، اما باید از اسکراب، مالش یا کشیدن پوست خودداری کنید. جهت شستشوی صورت بعد از بوتاکس، بهتر است از آب ولرم یا سرد به جای آب گرم استفاده کنید. همچنین در چند روز اول پس از تزریق، از هیچ گونه روش‌های درمانی و زیبایی مانند میکرودرم‌ابریژن یا لایه‌برداری شیمیایی استفاده ننمایید.

بررسی عوارض و مزایا شستن صورت پس از بوتاکس

بررسی عوارض و مزایا شستن صورت پس از بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش ایمن برای درمان چین و چروک و افتادگی پوست صورت است. اما اگر در شستن صورت بعد از بوتاکس دقت کافی نداشته باشید، ممکن است بوتاکس تزریق شده در زیر پوست حرکت کند و شکل نامطلوبی در چهره شما ایجاد کند. بوتاکس به صورت مایع تزریق می‌شود و می‌تواند از طریق فیبرهای عضلانی که تزریق می‌شود به سایر عضلات منتقل شود. 

بنابراین، مهم است تا چند ساعت پس از تزریق از درازکشیدن، خم شدن و انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. با رفتار ملایم با پوست خود، می‌توانید عوارض بوتاکس را کاهش دهید. البته، شستن صورت بعد از بوتاکس برای بهداشت ناحیه تزریقی نیز اهمیت دارد و باید پوست را به منظور جلوگیری از تحریک یا عفونت شستشو دهید. اما نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس بسیار مهم است و باید به آن توجه نمایید.

سخن پایانی

تزریق بوتاکس، علاوه بر کمک به بهبود خطوط و چین و چروک‌های موجود، می‌تواند به صورت پیشگیرانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. مطالعات نشان داده‌اند که استفاده پیشگیرانه از بوتاکس می‌تواند ظهور خطوط و چین و چروک‌های پیری را به تأخیر بندازد و شدت آن‌ها را کاهش دهد.

 

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید