ارسال رایگان به سراسر کشور تستوسترون
مراقبت و نگهداری از پوست

اشتباهات متداول در استفاده از کانسیلر

اشتباهات متداول در استفاده از کانسیلر

امروزه کانسیلرها جای خود را در کیف لوازم آرایش خانم ها باز کرده‌اند و جهت پوشاندن نقص‌های پوست اعم از لک‌ها، جای جوش‌ها و خراش‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما استفاده از کانسیلر نیاز به مهارتی نیز دارد. در این مقاله به اشتباهات رایج هنگام استفاده از کانسیلر‌ها خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • کانسیلر چیست؟
  • اشتباهات رایج آرایشی هنگام استفاده از کانسیلر
  • سخن پایانی

کانسیلر چیست؟

در حقیقت کانسیلر کرم ‌پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که می‌توان آن‌ها را پیش یا بعد از کرم پودر
استفاده نمود. البته برخی افراد بر این باورند که از کرم‌پودر زدن استفاده شود. این کانسیلرها در انواع مختلفی وجود دارند؛ یکی به‌صورت Stick یا ماتیکی که استفاده از آن راحت‌تر است، حالت دیگر کرم‌ مانند نیمه‌جامد و در نتیجه کانسیلرهای مایع کانسیلر به طور معمول باید یک درجه از رنگ کرم‌پودر استفاده شده روشن‌تر باشد.

کانسیلر چیست؟

اشتباهات رایج آرایشی هنگام استفاده از کانسیلر

  • مصرف کانسیلر بسیار روشن‌تر از رنگ پوست

استفاده از کانسیلر جهت این عمل است که قسمت‌های تیره و یا تغییر رنگ داده‌ی سطح پوست را با رنگ بخش‌های طبیعی پوست هماهنگ نمایید. مثلا جهت پوشاندن تیرگی زیر چشم‌ها، استفاده از یک کانسیلر براق که رنگ بسیار روشن‌تری از پوست دارد، اصلا عمل به جایی نبودخ و سریعا توجه را به این اشتباه جلب می‌نماید. به علاوه در پوشاندن جای جوش نیز باید دقت نمود که رنگ کانسیلر تنها کمی از رنگ پوست روشن‌تر باشد.

روش انتخاب کرم مناسب برای پوست چرب

  • استفاده بیش از حد از کانسیلر

این امر تنها سبب پدیداری بیش‌تر چیزی می‌شود که قصد پوشاندن آن را دارید. در عوض، مقدار بسیار کمی از کانسیلر را روی محل مورد نظر بزنید و سعی کنید کمی به بیرون از آن ناحیه پخش کنید تا هیچ لبه واضحی باقی نماند. در صورتی که به مقدار بیش‌تری نیاز بود مجددا با همان مقدار کم کار را انجام دهید.

  • استفاده از یک کانسیلر برای تمام نواحی پوست

کانسیلرها در انواع و رنگ‌های مختلفی وجود دارند که این به این معنا می‌باشد که برای هر ناحیه از پوست میبایست نوع خاصی از کانسیلر و رنگ ویژ‌ه‌ای از آن استفاده شود. پس در کیف لوازم آرایش خود انواع کانسیلری که برای یک آرایش پوست طبیعی لازم است را داشته باشید.

کانسیلر زرد 

از این رنگ جهت پوشاندن انواع سطوح تیره به ویژه ناحیه تیره اطراف چشم استفاده می‌شود.

کانسیلر نارنجی 

کانسیلر نارنجی برای افراد با پوست سبزه مناسب است، از این رنگ علی الخصوص برای تیرگی اطراف لب و دهان استفاده می‌شود.

کانسیلر سبز

از کانسیلر سبز جهت خنثی نمودن تن قرمز پوست و یا پوشاندن جوش استفاده می‌شود. در صورتی که دارای لکه‌های قرمز مادرزادی هستید یا می‌خواهید جوش‌های خود را بپوشانید این رنگ کانسیلر گزینه‌ی مناسبی است.

کانسیلر بنفش

این رنگ بیشتر برای پوست‌های مایل به زرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین جهت پوشاندن کامل کبودی هم از این رنگ کمک گرفته می‌شود.

  • دقت در انتخاب براش کانسیلر

جهت استفاده از کانسیلر از یک براش کاملا باریک استفاده کنید. با تمرین کردن بسیار می‌توان به بافت مورد نظر خود دست یافت. باید به این نکته توجه داشت که همه براش‌های کانسیلر یکسان نیستند و بعضی از آن‌ها حتی برای نقاط خاصی از صورت طراحی شده‌اند.

  • ثابت نمودن پوست پیش از استفاده از کانسیلر

پودرهای تثبیت کننده آرایش میبایست روی همه قسمت‌های صورت زده شود نه تنها روی جوش یا لک. استفاده از پودر به تنهایی بر روی لک، سبب بالا رفتن ارتفاع و صاف به نظر رسیدن آن ناحیه می شود. این کار بافت پوست را مصنوعی نمایان کرده و بر روی آرایش شما تاثیر بدی بر جای می‌گذارد. با استفاده از کرم پودر می‌توانید تمام سطح پوستتان را یک دست نمایید.

دقت در انتخاب براش کانسیلر
  • پوسته پوسته شدن پوست

هنگامی که قصد محو کردن جوش‌های خود را دارید، به طور معمول محصولات مورد استفاده سبب خشکی پوست در اطراف لک یا جوش صورتتان می‌شود. به همین خاطر می‌بایست پیش از استفاده از کانسیلر حتما پوست ناحیه مورد نظر خود را به خوبی مرطوب نمایید.
به وسیله یک پارچه نرم و گرم به آرامی می‌توانید پوسته‌های به وجود آمده را از صورت خود جدا نمایید و یک قطره از روغن جوجوبا یا هسته انگور را برای آبرسانی فوری و بهتر شدن لک بر روی پوست خود قرار دهید. روغن را به خوبی بر روی پوست بمالید تا استفاده از کانسیلر برایتان آسان‌تر شود.

سخن پایانی

اشتباهات مختلفی در هنگام استفاده از کانسیلر وجود دارد که سبب آسیب به پوست و درست جلوه ندادن پوست خواهد شد. به طور معمول در استفاده از کانسیلر افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند که سبب می‌شود آرایششان زیبایی چندانی نداشته باشد. جهت استفاده از کانسیلر میبایست نکاتی را رعایت نمود و از انجام کارهایی اجتناب کرد تا زیبایی ارایش شما دوچندان شود.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید