testostron کد تخفیف
مراقبت و نگهداری از پوست دانستنی های پزشکی

ماندگارترین روش‌ها برای چاقی صورت

ماندگارترین روش‌ها برای چاقی صورت

ماندگارترین روش‌ها برای چاقی صورت؛ شاید شما به دنبال روش‌هایی هستید تا صورتی پرتر و گونه‌هایی برجسته‌تر داشته باشید، که این امر موجب ظاهری جوان‌تر می‌شود. در این راستا، روش‌های متعددی را آزمایش می‌کنید تا بهترین و ماندگارترین راهکار برای چاقی صورت را کشف کنید. تغذیه مناسب با مصرف ویتامین‌ها و مواد مغذی، به همراه انجام حرکات ویژه یوگای صورت، از جمله بهترین شیوه‌ها برای رسیدن به چهره‌ای زیبا و گونه‌های برجسته است.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • روش‌های طبیعی چاق شدن صورت کدامند؟
  • منظور از یوگای صورت چیست؟
  • روش‌های پزشکی برای چاقی صورت
  • خوراکی‌های چاق کننده صورت
  • آشنایی با میوه‌ها برای چاقی صورت
  • سخن پایانی

روش‌های طبیعی چاق شدن صورت کدامند؟

چندین راهکار موثر و پایدار برای دستیابی به گونه‌های برجسته و چهره‌ای پرتر وجود دارد که اغلب به افراد برای داشتن صورتی چاق‌تر پیشنهاد می‌شوند. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

  • جوانه گندم

جوانه گندم یکی از مغذی‌ترین خوراکی‌ها است که غنی از آنتی‌اکسیدان‌های حیاتی برای بدن محسوب می‌شود. شما می‌توانید به راحتی جوانه گندم را به سالادهای خود، به ویژه در وعده‌های شام، اضافه کنید تا به زودی شاهد تأثیرات شگفت‌انگیز و تحول‌آفرین آن بر روی پوستتان باشید. این ماده غذایی، مملو از ویتامین‌های E و B است و همچنین می‌توان از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کرد.

  • گلیسیرین و گلاب

در صورتی که پیش از رفتن به خواب، نصف لیوان گلاب و نصف گلیسیرین را با هم مخلوط نموده و به پوست خود بمالید، پوستی پاک و هیدراته خواهید داشت که موجب سفت شدن و جوان شدن پوست فرد می‌شود.

روش‌های طبیعی چاق شدن صورت کدامند؟
  • ژله

ممکن است کنجکاو باشید که آیا مصرف ژله واقعاً می‌تواند به چاق شدن صورت کمک کند؟ پاسخ این سوال مثبت است. در واقع، ژله به دلیل دارا بودن ژلاتین، نقش مهمی در بهبود وضعیت پوست ایفا می‌کند. بر اساس تجربیات اشخاص متعدد، با مصرف روزانه ژله به مدت 3 تا 4 ماه و بخصوص هنگام ناشتا، می‌توانید پس از گذر زمان، تغییرات قابل توجهی در پوست خود مشاهده کنید.

  • شی‌باتر

شی‌باتر دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و مقابله با التهاب است، به لطف محتوای بالای تریترپن‌ها، توکوفرول‌ها، فنل‌ها و استرول‌های موجود در آن. برخی علاقمندان به استفاده از شی‌باتر توصیه می‌کنند که دو فنجان از آن را با نیم فنجان شکر نرم ترکیب کرده و این مخلوط را پس از استحمام بر روی گونه‌ها بمالید. این ماسک باید برای مدت 5 دقیقه با حرکات ماساژ روی گونه‌ها پخش شود، سپس بگذارید برای 5 دقیقه دیگر بر روی صورت‌تان بماند و در آخر با آب ولرم آن را بشویید.

  • نوشیدن آب

یک روش آسان برای پرتر شدن صورت، مصرف کافی آب است. اگرچه به طور کلی توصیه می‌شود روزانه 8 لیوان آب بنوشید، اما بهتر است مقدار آب نوشیدنی بر اساس وزن بدن هر فرد تعیین شود. بر اساس توصیه‌های برخی منابع، باید برای هر 10 کیلوگرم وزن، یک لیوان آب مصرف کرد؛ به این ترتیب، فردی با وزن 50 کیلوگرم باید در طول روز 5 لیوان آب بنوشد.

منظور از یوگای صورت چیست؟

برای افزایش جریان خون در گونه‌ها، امتحان کردن تمرینات یوگای صورت مفید است. این کار را با باز کردن کامل دهان و فرم دادن لب‌های بالا و پایین به داخل به گونه‌ای که دندان‌های جلو پوشیده شوند، آغاز کنید. لب‌ها را دارید و آن‌ها را به طوری کشیده نگه دارید که گوشه‌های دهان به سمت خارج بکشند. فک خود را نیز به آرامی به سمت جلو حرکت دهید و برای حدود 30 ثانیه در این وضعیت بمانید. 

این کار باعث می‌شود در اطراف عضلات گونه و دهان خود احساس کنید. پس از پایان، به وضعیت استراحت عادی بازگردید و این تمرین را روزانه 5 بار تکرار کنید. در هنگام انجام یوگای صورت، مطمئن شوید که به طور صاف نشسته‌اید، قفسه سینه‌تان باز است و شانه‌ها را به سمت پایین و عقب می‌کشید تا هرگونه تنش در بدنتان رها شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله معرفی بهترین مولتی ویتامین ها برای چاقی را نیز مطالعه نمایید.

روش‌های پزشکی برای چاقی صورت

اگر از تلاش‌های مکرر با روش‌های طبیعی برای افزایش حجم صورت خسته شده‌اید و به دنبال راهکارهای پزشکی دائمی‌تری هستید، تنها برخی از روش‌های پزشکی و زیبایی می‌توانند به شما در ایجاد حجم و برجستگی گونه‌ها و چاقی صورت کمک کنند. این روش‌ها عبارتند از:

  • ایمپلنت گونه 

استفاده از ایمپلنت گونه به عنوان یکی از روش‌های نوین برای افزایش حجم و برجستگی گونه‌ها مطرح است که به شما در داشتن گونه‌هایی پرحجم کمک می‌کند. این ایمپلنت‌ها که عمدتاً از موادی مانند سیلیکون ساخته می‌شوند، می‌توانند تا سی سال دوام داشته باشند. بنابراین، کاشت گونه را می‌توان یک راهکار تقریباً دائمی برای افزایش حجم صورت و زیبایی چهره در نظر گرفت.

  • تزریق چربی

تزریق چربی به عنوان یکی از راه‌های موجود برای افزایش حجم صورت در دسترس است که می‌توانید آزمایش کنید. در این روش، چربی از یک قسمت دیگر از بدن شما گرفته شده و به صورت تزریق می‌شود.

با این حال، باید توجه داشت که فعالیت بدنی و ورزش ممکن است باعث کاهش این چربی شود؛ لذا قبل از پیشروی در این مسیر زیبایی، مشاوره با پزشک ضروری است. اگرچه این روش نمی‌تواند به عنوان ماندگارترین راهکار برای چاقی صورت شناخته شود، اما به عنوان یک انتخاب مطرح است که در صورت تمایل می‌توانید به آن روی آورید.

  •  تزریق فیلر

متخصصین زیبایی اغلب از فیلرها برای افزایش حجم و پرتر نشان دادن گونه‌ها بهره می‌برند، که این روش می‌تواند یکی از بهترین راه‌های چاق کردن صورت باشد. ماده‌ای که در تزریق فیلر به کار می‌رود، در داخل گونه‌ها قرار گرفته و به آن‌ها حجم می‌بخشد. اثرات این تزریق بر روی چهره شما می‌تواند تا مدتی بین 15 تا 18 ماه دوام داشته باشد.

  • لیفت چشم

در صورتی که پوست اطراف چشمان شما دچار تورم یا پلک‌هایتان افتادگی داشته باشند، ممکن است گونه‌هایتان کم حجم به نظر برسند. در این شرایط، مراجعه به یک جراح پلاستیک می‌تواند راهکاری باشد تا با حذف بافت اضافی اطراف چشم یا انجام عمل لیفت پلک، به حجم و برجسته‌تر شدن گونه‌های شما کمک کند.

خوراکی‌های چاق کننده صورت

برای کمک به افزایش حجم صورت، مصرف برخی مواد غذایی توصیه می‌شود. در زیر، فهرستی از مواد غذایی که می‌توانند به چاق شدن صورت کمک کنند آورده شده است:

ماهی

به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3، ماهی می‌تواند در رشد و تقویت عضلات صورت مؤثر باشد.

تخم مرغ

تخم مرغ، که سرشار از پروتئین است، به رشد عضلات صورت کمک می‌کند.

محصولات لبنی

این دسته از مواد غذایی که منبع خوبی از پروتئین و کلسیم هستند، در تقویت عضلات صورت نقش دارند.

میوه‌ها و سبزی‌ها

این گروه از خوراکی‌ها با داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی، به رشد و تقویت عضلات صورت کمک می‌کنند.

آشنایی با میوه‌ها برای چاقی صورت

آشنایی با میوه‌ها برای چاقی صورت

با افزایش مصرف کالری در طول روز، می‌توان به افزایش وزن و چاق شدن صورت دست یافت. انبه و موز از جمله میوه‌هایی هستند که می‌توانند منجر به افزایش وزن و چاق شدن صورت شوند. این دو میوه از پرکالری‌ترین و مغذی‌ترین میوه‌ها در جهان هستند. مصرف روزانه 3 تا 4 وعده از موز و انبه ممکن است به چاقی صورت کمک کند.

سخن پایانی

چاقی صورت ممکن است به عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب، ساختار عضلات صورت و دیگر عوامل مرتبط با سلامتی مربوط باشد. صورت با ویژگی‌های برجسته و پر جلوه می‌تواند باعث جوان‌تر به نظر رسیدن سن شما شود و ظاهر جوان و شادابی به صورت شما بخشیده شود.

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید