testostron حراج آخرسال آقای دارو
اخبار

دلیل اصلی کیپ شدن گوش هنگام ورزش کردن

دلیل اصلی کیپ شدن گوش هنگام ورزش کردن

بررسی دلایل کیپ شدن گوش هنگام ورزش

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در وسط روز یا هنگام تمرین احساس کنید که گوش هایتان کیپ شده است؟ مدام سعی می کنید با آن ور بروید تا دوباره باز شود اما هیچ اتفاق خوبی رخ نمی دهد. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در طول تمرین های ورزشی احساس می کنید گوش هایتان کیپ شده است، این قسمت از وبلاگ خبری آقای دارو را تا انتها مطالعه کنید تا علل ممکن را متوجه شوید.

 

ابتلا به اختلال TMJ

این اختلال در ناحیه فک اتفاق می افتد. هنگامی که صحبت می کنید یا چیزی می جوید، ناحیه فک به سمت گوش گرفتگی پیدا می کند. معمولاً کسانی که دندان قروچه می کنند، هنگام استرس با این مسئله مواجه می شوند و احساس می کنند که گوش شان گرفته است.

راهکار مناسب برای بهبود این مسئله این است که دندان قروچه را قطع کنید. همچنین پزشک می تواند این اختلال را با تجویز دارو بهبود ببخشد و گاهی اوقات تمرین هایی را برای حل مسئله به شما پیشنهاد می کند. اول از همه باید علت این اختلال مشخص شود که در بعضی از افراد علت آن استرس است. در چنین حالتی باید به فک خود استراحت دهید. غذای نرم بخورید که نیاز به جویدن زیاد نداشته باشد. دارو های مسکن می تواند وضعیت خوبی را ایجاد کند. گاهی اوقات گارد دهانی برای فرد تجویز می شود که دندان قروچه را کاهش می دهد.

آلرژی در قسمت فوقانی ریه

هنگامی که در طول ورزش صحبت می کنید، چیزی می خورید یا خمیازه می کشید، لوله هایی در گوش شما باز می شوند تا هوای داخل را بیرون بدهند و از فشار هوا جلوگیری کنند اما اگر آلرژی داشته باشید یا به سرماخوردگی و عفونت سینوسی مزمن مبتلا باشید، مسیر ورودی لوله های داخل گوش ورم می کند و باعث می شود که هوا پشت آن ها گیر کند و شما احساس کنید که گوش تان کیپ شده است. پس هنگام سرماخوردگی یا آلرژی، کیپ شدن گوش در ورزش یک اتفاق رایج است.

یک تمرین در این باره وجود دارد که با استفاده از آن می توانید هوای داخل گوش را کنترل کنید. به این صورت که گوش و دهان خود را ببندید و بینی را سفت بگیرید. سپس به آرامی هوا را از بینی خارج کنید. سپس دستتان را از روی یکی از گوش ها بردارید، دوباره دو سوراخ بینی را بگیرید و هوا را از گوش خارج کنید. همین کار را برای گوش دیگر به انجام برسانید.

بسته شدن کانال گوش با مواد داخل گوش

اگر ورزش انجام می دهید و گوشتان کیپ می شود، احتمالاً کانال گوش به دلیل مواد کثیفی که داخلش وجود دارد، مسدود شده است. در چنین حالتی باید مواد را بیرون بیاورید.

البته که مواد داخل گوش یک مکانیزم سالم از گوش محسوب می شوند اما اگر دچار گرفتگی شده باشند، پزشک می تواند این مواد را راحت تر خارج کند و شستشوی گوش می تواند وضعیت را بهبود ببخشد.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید