خرید قسطی با اسنپ پی ارسال رایگان به سراسر کشور
دانستنی های پزشکی اخبار

کاندوم زنانه محافظتی مطمئن در آمیزش جنسی

کاندوم زنانه محافظتی مطمئن در آمیزش جنسی

کاندوم زنانه محافظتی مطمئن در آمیزش جنسی؛ محافظت از خود در زمان آمیزش جنسی از اهمیت بالایی برخوردار است و کاندوم زنانه یکی از بهترین روش‌های مراقبتی است. این نوع کاندوم، اختلافاتی با نوع مردانه دارد اما فواید مشابهی نیز دارد. استفاده از کاندوم زنانه نیازمند روش‌های خاصی است که باید به خوبی آن را بدانید.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • کاندوم زنانه چیست؟
  • بررسی کاربرد کاندوم زنانه
  • استفاده از کاندوم زنانه چه فوایدی دارد؟
  • نحوه استفاده از کاندوم زنانه
  • چه افرادی می‌توانند از کاندوم زنانه استفاده نمایند؟
  • استفاده از کاندوم زنانه چه معایبی دارد؟
  • سخن پایانی

کاندوم زنانه چیست؟

کاندوم زنانه، یک پوشش پلاستیکی است که زنان برای پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های جنسی در واژن استفاده می‌کنند. این روش مانند کاندوم مردانه، با جلوگیری از تماس اسپرم با تخمک، از بارداری جلوگیری می‌کند. کاندوم‌های زنانه از ماده‌ای به نام نیتریل تهیه می‌شوند.

کاندوم زنانه چیست؟

بررسی کاربرد کاندوم زنانه 

استفاده از کاندوم زنانه جلوی ورود اسپرم به رحم را می‌گیرد و از بارداری جلوگیری می‌کند. همچنین، این کاندوم از ابتلا به عفونت‌های جنسی (STI) جلوگیری می‌کند؛ چرا که تماس مستقیم با مایعات جنسی دیگری را مانع می‌شود. اگر از کاندوم زنانه استفاده کنید همسر شما نیازی به استفاده از کاندوم مردانه ندارد؛ استفاده همزمان از دو کاندوم ممکن است باعث ایجاد اصطکاک شده و به پارگی منجر شود.

 استفاده از کاندوم زنانه چه فوایدی دارد؟

استفاده از کاندوم زنانه از بارداری ناخواسته و ابتلا به عفونت‌های ویروسی موجود در ترشحات جنسی جلوگیری می‌کند. یکی از مزایای بزرگ استفاده از کاندوم زنانه این است که بدون نیاز به نسخه یا مراجعه به پزشک، می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. این کاندوم‌ها آماده شدن برای رابطه جنسی را آسان می‌کنند و به شریک امکان تجربه راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری را می‌دهند؛ زیرا با اندازه‌های مختلف آلت تناسلی مرد متناسب هستند.

استفاده از کاندوم زنانه می‌تواند به تحریک مضاعف کلیتوریس کمک کند و می‌توانید از هر نوع محلول روان‌کننده برای مرطوب کردن آن استفاده کنید. این کاندوم‌ها بلافاصله هنگام سکس تأثیر خود را ایفا می‌کنند و نیازی نیست شریک بعد از انزال آلت تناسلی خود را بیرون بیاورد. برای افراد حساس به کاندوم‌های لاتکس، گزینه‌ای مناسب می‌باشند و نیازی نیست آلت تناسلی مرد ابتدا تحریک شده و به حالت عمود در آید. این کاندوم‌ها عوارض جانبی کمی داشته یا اصلاً ندارند.

نحوه استفاده از کاندوم زنانه

کاندوم زنانه دارای حلقه نرم و انعطاف‌پذیر در هر دو انتهای آن است. برای وارد کردن، حلقه داخلی را فشار داده و تا جای ممکن به داخل واژن فشار دهید، در حالی که حلقه بیرونی خارج از واژن باقی می‌ماند. این عملیات شبیه قرار دادن تامپون است و می‌توان آن را قبل از رابطه جنسی یا تا 8 ساعت قبل از آن انجام داد. آلت تناسلی همسرتان باید در طول رابطه جنسی داخل کاندوم زنانه قرار داشته باشد. پس از رابطه جنسی، حلقه بیرونی را بچرخانید و آرام آرام آن را بیرون کشیده و این کار باعث می‌شود مایع منی داخل واژن نریزد.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله آیا ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌توانند راهی برای بهبود عملکرد جنسی باشند؟ را نیز مطالعه نمایید.

چه افرادی می‌توانند از کاندوم زنانه استفاده نمایند؟

بسیاری از زنان می‌توانند از کاندوم زنانه استفاده کنند، حتی پس از بچه‌دار شدن یا سقط جنین. اما برخی از زنان ممکن است احساس راحتی نکنند و این روش ممکن است برای آن‌ها مناسب نباشد که می‌تواند مانع از لذت جنسی شود.

چه افرادی می‌توانند از کاندوم زنانه استفاده نمایند؟

 استفاده از کاندوم زنانه چه معایبی دارد؟

بعضی از عوامل خطرساز در استفاده از کاندوم زنانه مشابه کاندوم مردانه هستند، از جمله احتمال سوراخ شدن یا پاره شدن و یا خروج آلت تناسلی مردانه از آن. علاوه بر این، معایب دیگر شامل موارد زیر است:

برخی زوج‌ها ممکن است با تداخل کاندوم زنانه در رابطه جنسی طبیعی مشکل داشته باشند. بنابراین برای پیشگیری از این مسئله می‌توان کاندوم را از قبل در واژن قرار داد. تحریک، ناراحتی یا واکنش‌های آلرژیک ممکن است برای هر دوی شریکان ایجاد شود. استفاده از روان‌کننده می‌تواند در کاهش تحریک کمک کند.

سخن پایانی

روشی برای جلوگیری از بارداری و ورود اسپرم به رحم، استفاده از کاندوم زنانه است. این نوع کاندوم مشابه کاندوم مردانه نرم و دراز است و به راحتی در واژن قرار می‌گیرد، اما دارای دو حلقه است؛ یکی در انتها برای ورود به واژن و دیگری در ورودی واژن که برای خارج کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید