ارسال رایگان به سراسر کشور ارسال رایگان به سراسر کشور
تناسب اندام دانستنی های پزشکی

آشنایی با قوی‌ترین قرص‌های چاقی در داروخانه

آشنایی با قوی‌ترین قرص‌های چاقی در داروخانه

آشنایی با قوی‌ترین قرص‌های چاقی در داروخانه؛ در بازار، انواع قرص‌های چاقی گیاهی و شیمیایی از کشورهای مختلف برای هر دو گروه کودکان و بزرگسالان در دسترس هستند. اما باید به این نکته توجه داشت که انتخاب بهترین قرص چاقی برای کودکان بسیار مهم و با اهمیت است.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • قرص چاقی یا افزایش وزن چیست؟
  • چگونگی تاثیرگذاری قرص های چاق کننده
  • معرفی بهترین قرص‌های افزایش وزن
  • آیا شربت سانستول زینک موجب افزایش وزن می‌شود؟
  • عوارض و طریقه مصرف قرص چاقی
  • آیا قرص چاقی بدون عوارض وجود دارد؟
  • آیا استفاده از قرص چاقی برای کودکان نیز مناسب است؟
  • سخن پایانی

قرص چاقی یا افزایش وزن چیست؟

در دوران اخیر، تبلیغات فراوانی برای کاهش یا افزایش وزن به صورت سریع و آسان توسط مکمل‌های چاق کننده یا لاغر کننده انجام می‌شود. این مکمل‌ها، به ویژه قرص‌های چاقی، معمولاً با مزایایی تبلیغ می‌شوند، اما آیا واقعاً می‌توان به آن‌ها برای افزایش وزن اعتماد کرد؟ بخصوص که برخی شرکت‌های تولید قرص‌های چاقی، ادعاهای غیرعلمی و موضعی دارند. در ادامه، به بررسی چند قرص چاقی معروف و ویژگی‌های عمومی آن‌ها خواهیم پرداخت.

قرص چاقی یا افزایش وزن چیست؟

چگونگی تاثیرگذاری قرص های چاق کننده

قرص‌های چاق کننده عمدتاً با افزایش اشتها و کاهش سوخت و ساز بدن، به افزایش وزن کمک می‌کنند. ترکیبات موجود در این قرص‌ها عبارتند از آب پنیر، کازئین، مالتودکسترین، شکر، نارگیل، تاپیوکای آلی، پودر کاکائو ارگانیک و مواد دیگر. برخی افراد ممکن است برای افزایش حجم عضلانی از این قرص‌ها استفاده کنند، به‌ویژه در صورت تمرینات بدنی شدید که می‌تواند اشتهای فرد را تحریک کند. 

ورزشکاران و علاقمندان به تمرینات ورزشی ممکن است به همراه قرص‌های چاق کننده، مکمل‌های دیگری مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و کراتین را نیز مصرف نمایند. در برخی از قرص‌های چاق کننده همچنین مواد دیگری نظیر هورمون‌ها، گلوتن، شیرین کننده‌های مصنوعی، طعم‌دهنده‌های مصنوعی، رنگ‌های مصنوعی، مواد اصلاح شده ژنتیکی و سویا نیز ممکن است وجود داشته باشد.

معرفی بهترین قرص‌های افزایش وزن

در ادامه به معروف‌ترین و بهترین قرص‌های افزایش وزن‌یا چاقی اشاره خواهیم کرد: 

  • گین آپ کارن

پودر گین آپ کارن به عنوان یکی از بهترین پودرهای چاقی که در داروخانه‌ها موجود است، توصیه می‌شود. این پودر شامل پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی است و به عنوان یک درمان مؤثر برای سوء تغذیه نیز شناخته می‌شود. گین آپ کارن می‌تواند در افزایش وزن، بهبود وضعیت بدنی و حتی در مراحل اولیه بدنسازی کاربرد داشته باشد. شرکت کارن همچنین یک نسخه اختصاصی از این پودر برای استفاده کودکان دارد که بهبود وضعیت تغذیه و افزایش وزن کودکان را تضمین می‌کند. استفاده از این پودر برای افراد لاغر تا رسیدن به وزن مطلوب، توصیه می‌شود.

  • قرص سیپروهپتادین

قرص سیپروهپتادین یک داروی آنتی هیستامین است که به منظور تسکین علائم حساسیت مصرف می‌شود و در زیرمجموعه داروهای ضد حساسیت خواب آور و یا آنتی هیستامین قرار می‌گیرد. این دارو در برخی موارد به منظور افزایش اشتها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌خصوص در کودکان، اما توصیه می‌شود که از این دارو برای افزایش وزن بدون مشورت پزشکی استفاده نشود. استفاده طولانی‌مدت از آنتی هیستامین‌ها ممکن است منجر به افزایش وزن شود. 

افراد باید توجه داشته باشند که مصرف هر نوع دارویی باید تحت نظر پزشک باشد و خودسرانه مصرف داروها توصیه نمی‌شود؛ چرا که این ممکن است باعث تداخل با داروهای دیگر شود و عوارض جدی برای شخص به وجود آید. در صورت نیاز به مصرف قرص سیپروهپتادین برای افزایش اشتها در کودکان، می‌توان از یک مقدار مرتبط با وزن و سن مناسب شروع کرد و سپس با مشورت پزشک، مقدار مصرف را تطبیق داد.

  • قرص اکساندرولون

قرص اکساندرولون معمولاً در شرایطی تجویز می‌شود که فرد با کاهش ناگهانی وزن روبرو شده است. این قرص در رده داروهای استروئید آنابولیک قرار دارد و جزء آندروژن‌های سنتتیک محسوب می‌شود که باعث تحریک اشتها در مصرف‌کنندگان می‌شود. این دارو به شکل قرص با دوز 2.5 میلی‌گرمی تولید شده و به سرعت در دستگاه گوارش جذب می‌شود. با این حال، به دلیل عوارض ناخوشایندی که این قرص دارد، استفاده از آن برای افراد سالم توصیه نمی‌شود و تنها در صورت لزوم و زیر نظر پزشک می‌توان از آن استفاده کرد. برخی از عوارض نامطلوب این قرص شامل سردرد، بی‌خوابی، اختلالات هورمونی، اختلالات جنسی، رشد غیر طبیعی مو، آکنه و ... است.

  • قرص مخمر آبجو

مخمر آبجو یکی از مکمل‌های معروف است که جهت افزایش وزن، افزایش اشتها و چاقی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل حاوی ویتامین‌های گروه B، فیبر، پروتئین و مواد مغذی اساسی مانند آهن، منیزیم، روی و سلنیوم است. یکی از فواید مخمر آبجو برای پوست، تقویت ساختار و لطافت آن است. همچنین، ویتامین‌های گروه B موجود در مخمر آبجو می‌توانند به بهبود بافت پوست و افزایش تولید کلاژن کمک کنند. از طرفی، مصرف قرص مخمر آبجو می‌تواند به تغذیه و رطوبت‌رسانی پوست نیز کمک نماید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله ماندگارترین روش‌ها برای چاقی صورت را نیز مطالعه نمایید.

آیا شربت سانستول زینک موجب افزایش وزن می‌شود؟

شربت مولتی سانستول پلاس زینک (Multi Sanostol Plus Zinc Syrup) یک مولتی ویتامین غنی از ویتامین‌ها است که حاوی زینک، ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین  D و ویتامین E می‌باشد. این مولتی ویتامین به عنوان یک عنصر ضروری برای تکامل و رشد شناخته می‌شود و دارای مزایای فراوانی برای کودکان و بزرگسالان است.

از مهم‌ترین مزایای شربت سانستول زینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ سلامت پوست و مو
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود رشد قد و اشتهای کودکان

شربت خوش طعم سانستول زینک همواره مورد توجه کودکان و بزرگسالان بوده و مصرف منظم آن توصیه می‌شود، به ویژه برای بهبود فرآیند رشد در دوره‌های سنین رشد.

عوارض و طریقه مصرف قرص چاقی 

استفاده از داروهای چاقی برای افزایش وزن باید تحت نظر پزشک انجام شود و توجه به نکات ایمنی بسیار حائز اهمیت است. این داروها ممکن است عوارض جانبی مختلفی داشته باشند که در صورت مصرف نادرست می‌تواند منجر به مشکلات جدی شود؛ بنابراین باید با احتیاط و بر اساس توصیه‌های پزشک مصرف شوند.

آیا قرص چاقی بدون عوارض وجود دارد؟

استفاده از داروهای شیمیایی و قرص‌ها برای افزایش وزن به طور کلی توصیه نمی‌شود. دلیل این موضوع این است که این داروها اغلب پس از مدتی اثر خود را از دست می‌دهند و باعث می‌شوند افراد مجدداً با کاهش وزن مواجه شوند. به علاوه، افزایش وزن به صورت یکنواخت و با استفاده از داروها، در اکثر موارد به بدن زیبایی و شکل زیبایی نمی‌بخشد و ممکن است باعث خارج شدن بدن از حالت استاندارد خود شود.

آیا استفاده از قرص چاقی برای کودکان نیز مناسب است؟

آیا استفاده از قرص چاقی برای کودکان نیز مناسب است؟

همانطور که اشاره شد، مصرف هر نوع قرص چاقی ممکن است منجر به افزایش وزن یکنواختی در بدن شود که باعث شکل و فرم زیبایی برای کودکان و افراد مصرف‌کننده نمی‌شود و باعث خارج شدن بدن از حالت استاندارد خود می‌شود. علاوه بر این، تاثیر این قرص‌ها در طولانی‌مدت کاهش می‌یابد. به طور کلی، استفاده از داروهای شیمیایی و قرص‌های چاقی به ویژه برای کودکان، توصیه نمی‌شود؛ زیرا پس از مدتی اثر خود را از دست می‌دهند و باعث می‌شوند که وزن کودک مجدداً کاهش یابد.

علاوه بر این، برخی از عوارض شایع استفاده از قرص‌های چاقی عبارتند از:

  1. توقف رشد در کودکان
  2. اسهال، استفراغ و تهوع
  3. تغییرات خلقیاتی در کودکان
  4. مشکلات نارسایی کبد و کلیه
  5.  ایجاد توهم و تحریک پذیری شدید
  6. افزایش ضربان قلب و بزرگ شدن آن

سخن پایانی

قرص‌های چاقی امروزه یکی از راه‌های متداول و ساده برای درمان کمبود وزن محسوب می‌شوند که توجه فراوانی از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده‌اند. فرمولاسیون و ترکیبات ویژه‌ای که این قرص‌ها دارند، برای اکثر افراد با کمبود وزن مناسب است و با مصرف آن‌ها، می‌توانید تغییراتی در افزایش وزن و اشتها مشاهده نمایید. این قرص‌ها با تنظیم متابولیسم بدن و افزایش جذب مواد غذایی، به طور چشمگیری می‌توانند منجر به چاقی شوند.

1 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید