testostron خرید قسطی با اسنپ پی
مراقبت و نگهداری از پوست دانستنی های پزشکی

آیا کرم های ضد چروک موثر اند؟

آیا کرم های ضد چروک موثر اند؟

کرم های ضد چروک

کرم های ضد چروک از ترکیب امولسیون‌ های انواع روغن در آب کرم ضد چروک ایجاد می‌شود . مثلا یک کرم ضد چروک ممکن است فقط مخصوص دور چشم باشد در حالی‌ که نوعی دیگر برای گردن و صورت بکار برده شود. در کرم‌های ضد چروک معمولا از ترکیبات فعالی همچون رتینول، ویتامین C، آلفا هیدروکسی اسید (AHA)، پپتیدها و کوآنزیم کیوتن استفاده می‌شود. کرم‌ های ضد چروک به افزایش کلاژن‌سازی کمک کرده و همزمان با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، سبب شفاف‌تر به نظر رسیدن پوست و شادابی آن می‌شوند.

 

عوامل موثر در ایجاد چین و چروک صورت

  • افزایش سن

خاصیت ارتجاعی پوست با افزایش سن کم‌تر شده و مستعد ایجاد خطوط چین و چروک می‌شود. زمانی‌که سن بالا می‌رود، پوست خشک‌تر شده، چربی طبیعی خود را از دست می‌دهد و در نتیجه چروکیده‌تر به نظر می‌رسد. کاهش چربی در پوست باعث شل شدن، افتادگی پوست و بروز چین و چروک می‌شود.

  •  اشعه ماوراء بنفش

اشعه ماوراء بنفش روند طبیعی پیری پوست را سرعت بخشیده و حتی ممکن است موجب چین و چروک زودرس شود. این اشعه برای پوست بسیار مضر است، بافت همبند پوست را تجزیه کرده و همزمان با کاهش انعطاف‌پذیری پوست، افتادگی و چروک زودرس پوست مشاهده خواهد شد. بنابراین مصرف کرم ضد آفتاب ضروری بوده و  هرگز فراموش نکنید.

  • سیگار 

استعمال دخانیات می‌تواند روند طبیعی پیری پوست را تسریع کرده و به ایجاد چین و چروک کمک کند. احتمالا سیگار می‌تواند تاثیر منفی روی کلاژن‌ سازی پوست داشته باشد.

  • حرکات صورت

لبخند زدن یا اخم کردن موجب می‌شوند تا از عضلات صورت استفاده شده و وقتی سال‌ها تکرار شوند، یک شیار زیر پوست ایجاد نمایند. با افزایش سن که انعطاف‌پذیری پوست کمتر می‌شود، شیار و چین و چروک‌های ایجاد شده بیشتر نمود پیدا می‌کنند.

آیا کرم های ضد چروک موثر اند؟

آیا کرم های ضد چروک موثر اند؟

هرگز نمی‌توان چروک‌ های عمیقی را که طی سالیان طولانی بر روی پوست مانده اند تنها با استفاده از کرم ضد چروک از بین برد.

بنابر این آیا استفاده از کرم ضد چروک بی‌فایده است؟ خیر، با استفاده از کرم ضد چروک می‌توان خطوط سطحی روی چهره را از بین برده و در پیشگیری از بروز خطوط جدید جلوگیری کرد. پس بهترین زمان استفاده از کرم ضد چروک زمانی است که هنوز چروک‌های پوستی در صورت شما عمیق نشده باشند.

 

ترکیبات موجود در کرم های ضد چروک

  • رتینوئیدها

این اصطلاح برای ترکیبات ویتامین A مانند رتینول و رتینوئیک اسید استفاده می‌شود. به صورت موضعی می‌توان از رتینوئیدها جهت ترمیم پوست آسیب‌دیده از نور خورشید و کاهش چین و چروک استفاده نمود.

  •  اسید اسکوربیک

آنتی اکسیدان قوی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های اکسیژن ناپایدار هستند که سبب تجزیه سلول‌ های پوست شده و چین و چروک را افزایش می‌دهند. ویتامین C ممکن است به محافظت از پوست در برابر آسیب های نور خورشید و کاهش خطوط و چین و چروک نیز کمک کند. کرم‌های ضد چروک حاوی ویتامین C باید به گونه‌ای نگهداری شوند که از هوا و نور خورشید دور باشند.

  • آلفا هیدروکسی اسیدها

AHA ها شامل اسید گلیکولیک، سیتریک و لاکتیک می‌شوند. به منظور حذف سلول‌های مرده پوست و در واقع لایه‌برداری می‌توان از آنها استفاده کرد. استفاده منظم از محصولات حاوی AHA پوست شما را برای جذب بهتر محصولات دیگر آماده کرده و همچنین پوست را صاف و یکنواخت می‌کند.

ترکیبات موجود در کرم های ضد چروک

  • کوآنزیم Q10

 ممکن است به کاهش چین و چروک‌های ریز اطراف چشم کمک کرده و از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت به عمل آورد.

  • پپتیدها

پپتیدها مولکول‌هایی هستند که به طور طبیعی در موجودات زنده وجود دارند. برخی از پپتیدها قادر به تحریک تولید کلاژن بوده و بافت پوست و چین و چروک‌های پوستی را بهبود می‌بخشند. تاثیر کرم های ضد چروک در صورت داشتن این مواد قطعا بهتر خواهد بود.

  • عصاره چای سبز

در بسیاری از کرم‌های ضد چروک معمولا از عصاره چای سبز استفاده می‌شود. عصاره چای سبز، سیاه یا اولانگ حاوی ترکیباتی با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند و به همین دلیل می‌توانند در رفع چین و چروک موثر واقع شوند.

  • عصاره هسته انگور

این عصاره هم خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و هم باعث افزایش تولید کلاژن در بدن می‌شود.

  • نیاسینامید

با ویتامین B3 یا همان نیاسین مرتبط بوده و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند. نیاسینامید به کاهش از دست دادن آب در پوست کمک کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را نیز بهبود می‌بخشد.

  • هیالورونیک اسید

به طور طبیعی هیالورونیک اسید در بدن انسان ساخته می‌شود اما با بالارفتن سن مقدار آن کاهش می‌یابد. هیالورونیک اسید در زیبایی پوست تاثیری بسزا داشته و معمولا در کرم‌های ضد چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از چه سنی کرم های ضد چروک را استفاده کنیم؟

از چه سنی کرم های ضد چروک را استفاده کنیم؟

به طور کلی ساخت کلاژن در بدن از 30 سالگی متوقف می شود. اما این امر در تمامی نژادها و کشورها به یک صورت نیست.بهتر است استفاده از کرم ضد چروک از 30 سالگی آغاز گردد تا آسیب زیادی به پوست وارد نشود. کارشناسان سلامتی پوست به افرادی که پوست بسیار خشک و حساسی دارند پیشنهاد می دهند که استفاده از کرم ضد چروک را از سن 25 سالگی آغاز کنند.

 

چگونه از کرم های ضد چروک استفاده کنیم؟

ماساژ کرم های ضد چروک بر روی پوست بسیار مهم است. کمی از کرم را بر روی دو انگشت وسطی دستتان زده و به صورت دورانی و بسیار آرام بر روی پوست ماساژ دهید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید