حراج آخرسال آقای دارو حراج آخرسال آقای دارو
تناسب اندام دانستنی های پزشکی

چرا زن ها زودتر از مردان پیر می شوند

چرا زن ها زودتر از مردان پیر می شوند

چرا زن ها زودتر از مردان پیر میشن؟

خانم ها عمر طولانی تری نسبت به مردان دارند و این خبر خوبی برای آن ها است اما جالب است بدانید که همه چیز طبق انتظار آن ها پیش نمی رود. درست است که خانم ها بیشتر از آقایان عمر می کنند اما از طرفی زودتر از مردان پیر می شوند. دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد ، از جمله بارداری  تا یائسگی و . .. که لیست این دلایل تمام نشدنی است. در این قسمت از مجله خبری آقای دارو علل مختلفی که باعث می شود مردان جوان تر از خانم ها بمانند را به شما معرفی خواهیم کرد. 

 

خانم ها بیشتر از مردان ازاسترس رنج می برند

خانم ها درگیر مشکلات استرس می شوند؛ مخصوصاً اگر مشکلات آن ها مربوط به کار باشد. مشکلات هورمونی هم این قضیه را سخت تر می کند. نوسانات هورمونی با افسردگی مرتبط هستند. اختلال فصلی معمولا خانم ها را بیشتر از آقایان درگیر می کند. در نهایت هم استرس مداوم هم می تواند عاملی برای پیری زودرس در خانم ها باشد.

زایمان باعث پیری زودرس در خانم ها می شود

مطالعات نشان می دهد که بارداری باعث می شود، زنان 11 سال بزرگتر به نظر برسند. در نتیجه خانم هایی که زایمان داشته اند، نسبت به خانم هایی که زایمان نداشتند، پیرتر نشان می دهند. استرس دوران بارداری هم در این قضیه بی تأثیر نیست که همه این ها در کنار هم روند پیری را سرعت می بخشد. 
 

پوست مردان ضخیم تر است

پوست مردان حدود 25 درصد ضخیم تر از پوست خانم ها است. به همین دلیل چین و چروک کم تر روی صورت آن ها ایجاد می شود و همین باعث می شود که خانم ها پیر تر به نظر برسند.
 

سطوح تستوسترون متفاوت است

استروژن مسئول جوان نگه داشتن صورت زنان است و همین مسئولیت در مردان بر عهده تستوسترون است. سطح بالای تستوسترون با بالا رفتن سن کاهش پیدا می کند. استروژن یک هورمون ضد پیری است و تولید آن سریع تر از تولید تستوسترون کاهش می یابد. به همین دلیل خانم ها زودتر با چین و چروک مواجه می شوند. 


یائسگی نقش مهمی دارد

از دست دادن هورمون در دوران یائسگی روند پیری را سرعت می بخشد. وقتی که خانم ها یائسه می شوند، بدن آن ها دیگر به اندازه قبل کلاژن تولید نمی کند و همین عامل از بین رفتن سطح ارتجاعی پوست شان خواهد شد و آن ها را پیرتر نشان می دهد.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید