کد تخفیف خرید اول از آقای دارو
دانستنی های پزشکی اخبار

با این 3 روش ساده استرس خود را کاهش دهید

با این 3 روش ساده استرس خود را کاهش دهید

با این 3 روش ساده استرس خود را کاهش دهید؛ استرس یکی از احساسات رایج است که ممکن است در طول زندگی شما بارها تجربه شود. اما اگر استرس شدید، قوی و خارج از کنترل شما باشد، می‌تواند به مشکلاتی در سلامت روحی و جسمی شما منجر شود. بنابراین، راه‌های کاهش استرس برای بازگرداندن آرامش روحی و سلامت جسمی شما ضروری است. 

در اینجا، ما به شما راهکارهایی برای کاهش استرس را معرفی می‌کنیم. یکی از سؤالاتی که اغلب در زمان بیماری یا وقوع اتفاقات مطرح می‌شود، این است که چه باید بخوریم تا استرس کاهش یابد؟ برای درمان استرس، به طور معمول از داروهای گیاهی و شیمیایی استفاده می‌شود. در ادامه، ما به شما در این زمینه کمک خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • استرس چیست؟
  • آشنایی با استرس و روند به وجود آمدن آن
  • معرفی دمنوش‌های کاهش استرس
  • برای کاهش استرس مدیریت زمان داشته باشید
  • تغییر نگرش برای کاهش استرس
  • سخن پایانی

استرس چیست؟

استرس یک واکنش طبیعی بدن به یک اتفاق است، که ممکن است به هر دلیلی ایجاد شود و سبب عصبانیت و ناامیدی در فرد شود. در برخی موارد، استرس می‌تواند مثبت باشد، به عنوان مثال هنگامی که به شما کمک می‌کند تا از خطر جلوگیری کنید. هنگامی که بدن به استرس واکنش نشان می‌دهد، هورمون‌هایی ترشح می‌شوند که موجب افزایش هوشیاری مغز شما می‌شوند و سبب تنش عضلات و افزایش نبض می‌شوند. در کوتاه‌مدت، این واکنش‌ها برای بدن مفید هستند؛ چرا که به شما کمک می‌کنند تا شرایط ایجاد شده برای کاهش استرس را مدیریت کنید. 

آشنایی با استرس و روند به وجود آمدن آن

آشنایی با استرس و روند به وجود آمدن آن

بسیاری از افراد در زندگی خود با استرس و اضطراب مواجه می‌شوند. این مشکل می‌تواند به دلیل تفکرات منفی و نگرانی‌های زیادی که در ذهن شخص وجود دارد، به وجود آید. آمارها نشان می‌دهد که اضطراب شایع‌ترین بیماری روانی در آمریکا است و بیش از 40 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید، باید بدانید که تنها نیستید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله تاثیر استرس روی سلامت بدن را نیز مطالعه نمایید.

 اما تنها دانستن این موضوع به تنهایی کافی نیست و برای بهبود وضعیت خود باید اقداماتی انجام دهید. استرس زمانی ایجاد می‌شود که شما احساس می‌کنید کنترل اوضاع را از دست داده‌اید و نمی‌توانید با آن‌ها مقابله کنید. این مشکل معمولا باعث ایجاد مشکلات متعددی در زندگی شخص می‌شود. در ادامه، راهکارهایی برای کاهش استرس و اضطراب را برای شما ارائه خواهیم کرد.

معرفی دمنوش‌های کاهش استرس

بسیاری از مواد گیاهی و‌دمنوش‌ها در روند کاهش استرس کمک کننده خواهند بود. در این میان به دو مورد از کارآمدترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • دمنوش اسطوخودوس و نقش آن در کاهش استرس

اسطوخودوس یکی از گیاهانی است که در طب سنتی به عنوان آرام بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه برخی شرکت‌های دارویی نیز از این گیاه برای تولید محصولات آرام بخش استفاده می‌کنند. 

یکی از مزایای استفاده از اسطوخودوس این است که می‌تواند به عنوان آرام بخش استفاده شود، بدون ایجاد خواب آلودگی در فرد. این ویژگی، اسطوخودوس را از سایر داروهای آرام بخش متمایز می‌کند. به طور کلی، استفاده از گیاهان طبیعی مانند اسطوخودوس به عنوان جایگزین داروهای شیمیایی می‌تواند به بهبود سلامتی کمک کند.

  • دمنوش بابونه برای رفع استرس

اگر نمی‌دانید برای درمان استرس چه بخوریم می‌توانید از گیاه بابونه که معمولا برای کاهش استرس از آن کمک می‌گیرند استفاده کنید. از گذشته تا به حال این گیاه در طب سنتی کاربردهای زیادی داشته است، عصاره گیاه بابونه تاثیرات شگرفی در بهبود خواب و عملکرد ذهن دارد.

برای کاهش استرس مدیریت زمان داشته باشید

در صورتی که نمیدانید که برای درمان استرس چه بخورید، می‌توانید از گیاه بابونه که معمولا برای کاهش استرس استفاده می‌شود، کمک بگیرید. این گیاه در طب سنتی از گذشته تا به حال کاربردهای زیادی داشته است و عصاره آن تاثیرات شگرفی در بهبود خواب و عملکرد ذهن دارد. راهکار هفتم برای کاهش استرس، مدیریت زمان است.

  1. اولویت بندی
  2. تقسیم وظایف
  3. داشتن زمان‌بندی منطقی
  4. بخش بندی برنامه‌های بزرگ
  5. انتخاب سبک زندگی سالم

ورزش کردن یکی از عناصر و مواردی است که برای سبک زندگی سالم به کار گرفته می‌شود، ی‌توانید به کمک آن از استرس رهایی یابید. استرس از دلایل خودارضایی است که برای ترک آن می‌توانید مقاله فواید ترک خود ارضايي را مطالعه کنید.

تغییر نگرش برای کاهش استرس

تغییر نگرش برای کاهش استرس

فردی با نام vaRozman ادعا می‌کند که برای تغییر ریتم قلب از حالت استرس به حالت آرام و ریلکس، تنها 30 ثانیه زمان نیاز دارید. برای این کار، می‌توانید با تمرکز بر افکار مثبت، ذهن و قلب خود را آرام کنید و هر کاری که برای شما احساس خوبی می‌کنید را انجام دهید.

سخن پایانی 

در مقاله فوق به بخش‌های مختلفی از استرس و راهکارهای کاهش آن پرداخته شده است. استرس می‌تواند پیامدهای تلخی برای شما به همراه داشته باشد و باعث شود که از زندگی اصلی و سالم خود فاصله بگیرید و در افکارتان غرق شوید. اگر شما از روند زندگی خود ناراضی هستید، باید با توجه به مواردی که در بخش‌های بالا گفته شده، عوامل اصلی ایجاد استرس خود را پیدا کرده و برای کاهش آن اقدام کنید. امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید