خرید قسطی با اسنپ پی هیرتامین
دانستنی های پزشکی اخبار

تزریق بوتاکس برای لبخند لثه‌ای

تزریق بوتاکس برای لبخند لثه‌ای

لبخند لثه‌ای به معنای نمایان شدن بیش از حد لثه‌ها در هنگام لبخند زدن است. اگر لب‌ها در حین لبخند بیش از حد بالا بروند، لثه‌ها (بالای دندان‌های جلویی) بیشتر دیده می‌شوند و لبخند ظاهری ناخوشایند به خود می‌گیرد.

این حالت می‌تواند با عمق بیش از حد خط خنده (خط نازولابیال) نیز همراه باشد. اگر چنین حالتی وجود داشته باشد، یکی از عضلات صورت که از کنار پره‌های بینی عبور می‌کند و به لب بالایی متصل می‌شود، با انقباض بیش از حد خود در هنگام لبخند زدن، هم باعث بالا رفتن بیش از حد لب بالایی می‌شود و هم باعث عمق بیشتر خط خنده می‌شود.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • لبخند لثه ای چیست؟
  • علت لبخند لثه ای
  • درمان لبخند لثه ای
  • تزریق بوتاکس برای کاهش نمایش لثه همراه با درد است؟
  • بوتاکس گامی اسمایل برای چه کسانی مناسب است؟
  • عوارض تزریق بوتاکس برای لبخند لثه‌ای
  • سخن پایانی

لبخند لثه ای چیست؟

در صورتی که لب بالایی شما بیش از حد بالا می‌روید و لثه‌هایتان دیده می‌شود، اصلاح لبخند لثه‌ای می‌تواند راه‌حلی مناسب باشد. علت دیده شدن لثه‌ها در همیشه کوچک بودن دندان‌ها نیست. بعضی اوقات دندان‌ها به دلیل عدم توازن بین لثه‌ها و لب بالایی هنگام خندیدن، کوچک به نظر می‌رسند. قبل از درمان و اصلاح طرح لبخند، مهم است دقیقاً بفهمید که چرا لبخند لثه‌ای رخ می‌دهد. این مشکل می‌تواند حداقل به هفت دلیل مختلف برگردهد و اگر علت آن به درستی تشخیص داده نشود، درمان صحیحی برای اصلاح طرح لبخند انجام نخواهد شد.

علت لبخند لثه ای


علت لبخند لثه ای

دلایل بسیاری، از جمله کوتاه بودن لب بالایی، بافت لثه اضافی یا دندان های کوچک، باعث بروز گامی اسمایل می‌شوند. در اغلب موارد، لبخند لثه ای به وقوع می‌پیوندد زمانی که عضله مسئول حرکت لب بالایی بیش از حد فعالیت داشته باشد. این فعالیت زیاد باعث می‌شود لب بالایی به شدت بالاتر از حد طبیعی برود. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، هنگام لبخند زدن بیشتر بافت لثه قابل مشاهده است و به همین دلیل به آن نام "لبخند لثه ای" داده شده است.

درمان لبخند لثه ای

گرچه امروزه لبخند لثه‌ای به عنوان یکی از حالات طبیعی آناتومی انسان تلقی می‌شود، اما بسیاری از افراد از خجالت و عزت نفس پایین رنج می‌برند و نسبت به نحوه دیده شدن خود بسیار خودآگاه هستند. افراد با لبخند لثه‌ای اغلب اوقات از زمان کودکی لبخند خود را دوست ندارند و آرزو می‌کنند کاری بکنند که بتوانند آن را تغییر دهند و بنابراین به دنبال درمان گامی اسمایل خود هستند.

زاویه سازی فک و چانه چیست؟

در گذشته، جراحی گسترده و پرهزینه دهان تنها گزینه برای درمان گامی اسمایل بود، اما اکنون یک راه حل سریع، آسان و مقرون به صرفه وجود دارد. اصلاح لبخند لثه‌ای با بوتاکس روشی بسیار موثر است.

تزریق بوتاکس برای کاهش نمایش لثه همراه با درد است؟

به طور معمول جهت جوانسازی پوست صورت، از تزریق بوتاکس استفاده می شود. این روش کمک می کند تا خطوط و چین و چروک های صورت کاهش یابند و پوست صورت به طور کلی جوانتر و صاف تر به نظر برسد. تزریق بوتاکس برای کاهش نمایش لثه در هنگام لبخند و کاهش عمق خط خنده نسبتاً کم درد است و معمولاً نیازی به بی حسی موضعی ندارد. با این حال، شما می توانید قبل از تزریق از یک کیسه یخ استفاده کنید تا درد کوتاهی که ممکن است احساس کنید را کاهش دهید.

بوتاکس گامی اسمایل برای چه کسانی مناسب است؟

استثنائات را در نظر نگیرید، پوست باید در حالت خوبی باشد و خطوط هدف نباید بیش از حد چروک داشته باشند تا بهترین نتایج را بگیرید. برای افراد زیر ۲۵ سال و بالای ۶۵ سال توصیه نمی‌شود. قبل از مصرف بوتاکس، نیاز است که یک پزشک مناسب ارزیابی کند که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. بوتاکس نباید به زنان باردار یا شیرده داده شود و نیز ممکن است برای بیمارانی که از برخی اختلالات عصبی رنج می‌برند مناسب نباشد. همچنین، بسته به مصرف برخی داروها، این روش ممکن است مناسب نباشد. در صورتی که در گذشته به هرگونه درمان با بوتاکس واکنش نامطلوبی داشته‌اید، این روش درمانی مناسب نمی‌باشد.

عوارض تزریق بوتاکس برای لبخند لثه‌ای

عوارض تزریق بوتاکس برای لبخند لثه‌ای

  • عدم تقارن لبخند

لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر افراد قبل از تزریق بوتاکس ممکن است لبخندی نامتقارن داشته باشند، اما ممکن است از این موضوع آگاه نباشند. پس از درمان با بوتاکس، این عدم تقارن ممکن است به شدت بیشتر شود و به صورت آشکاری قابل مشاهده باشد. از طرف دیگر، این عدم تقارن ممکن است ناشی از تزریق ناهمگون بوتاکس در دو طرف لب باشد. با این حال، با تزریق بوتاکس به یک سمت، می‌توان بهبودی در عدم تقارن حاصل کرد.

  • افتادگی لب

تزریق مقدار زیادی بوتاکس به عضله هدف می‌تواند منجر به فلج کامل آن عضله شود. همچنین، اگر بوتاکس خارج از عضله هدف تزریق شود یا به سایر عضلات بالابرنده لب منتشر شود، ممکن است باعث افتادگی لب و نارسایی دهان شود.

نارسایی دهانی عارضه‌ای نادر و شدید است که با آبریزش دهان، مشکل در تکلم، خوردن و آشامیدن را نشان می‌دهد. در حال حاضر روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و با تخلیص بوتاکس از سیستم، مشکلات بهبود می‌یابند.

سخن پایانی

بنابراین، پس از درمان، منتظریم که فرد در طی ۲ تا ۳ روز نتایج اولیه را مشاهده نماید و بالا رفتن لب بالایی اش به تدریج کاهش یابد. نتیجه کامل پس از ۲ هفته در دست خواهد بود. ممکن است بیمار دعوت شود تا در یک جلسه ملاقات بازبینی پس از ۲ تا ۳ هفته شرکت کند تا موفقیت درمان او بررسی شود و در صورت لزوم تغییراتی در برنامه درمانی شخصی او اعمال شود.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید