خرید قسطی با اسنپ پی کد تخفیف
دانستنی های پزشکی اخبار

عوارض رابطه جنسی بیش‌ از حد برای آقایان که شما نمی‌دانستید

عوارض رابطه جنسی بیش‌ از حد برای آقایان که شما نمی‌دانستید

عوارض رابطه جنسی بیش‌ از حد برای آقایان که شما نمی‌دانستید؛

کارشناسان مسائل جنسی و مشاوران فعال در این زمینه، هرگز تمایل زیادی به تعیین یک استاندارد مشخص برای فراهمی حداقل یا حداکثر تعداد روابط جنسی برای افراد نداشته‌اند. این امر می‌تواند باعث ایجاد ابهامات در خودافریده‌ها شود و افراد را از تشخیص صحیح میزان تمایل و غریزه جنسی طبیعی به مواجهه با مشکلاتی مانند اعتیاد و بیش‌فعالی جنسی محروم کند. به‌طور کلی، برای یک زندگی جنسی سالم، داشتن روابط جنسی یک تا دو بار در ماه و کمتر از 10 بار در سال به عنوان پارامترهای مناسب در نظر گرفته می‌شود. برای اکثر افراد، میانگین یک تا سه بار در هفته به‌عنوان یک روند طبیعی و تعادل‌بخش در روابط جنسی محسوب می‌شود.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • چرا رابطه جنسی زیاد برای آقایان خطر دارد؟
  • بررسی عوارض رابطه زیاد در آقایان
  • آیا رابطه جنسی زیاد موجب ناباروری مردان می شود؟
  • عوارض روانی رابطه جنسی زیاد در آقایان
  • سخن پایانی

چرا رابطه جنسی زیاد برای آقایان خطر دارد؟

همانطور که هر تمایل و لذت دیگری، اگر بیش از حد باشد، عوارض مختلفی را به دنبال خواهد داشت، رابطه جنسی نیز همینطور است. این عوارض در مردان بیشتر از زنان شایع است. زیاده‌روی در روابط جنسی باعث اختلالات بیش جنس‌گرایانه یا اعتیاد جنسی می‌شود و به کنترل آن بسیار سخت است.

اعتیاد جنسی ممکن است ناشی از خودارضایی، سکس سایبری، داشتن چندین شریک جنسی، پورنوگرافی و... باشد. در هر صورت، بسیاری از این موارد بدون ایمنی هستند و منجر به بیماری‌های جسمی و روانی مختلف می‌شوند.

هنگامی که مسائل جنسی به شدت پر رنگ و برجسته می‌شوند، قابل کنترل نیستند و برای فرد و اطرافیانشون ضرر و صدمه‌بار خواهند بود. در برخی موارد، فرد نیاز به درمان و مراقبت‌های پزشکی دارد.

بررسی عوارض رابطه زیاد در آقایان

در ادامه به مهم‌ترین عوارض رابطه جنسی در مردان خواهیم پرداخت:

  • اعتیاد

یکی از مشکلات روزمره رابطه جنسی روزانه، اعتیاد به آن است. با تکرار مکرر رابطه جنسی، شما ممکن است تمایل شدیدی به آن داشته باشید یا در مورد جنسیت افراطی علاقه‌مند شوید. افراد معتاد به جنسیت ممکن است در روابط زناشویی خود با مشکلاتی مواجه شوند.

  • مشکلات مرتبط با آلت تناسلی

روابط جنسی پرتکرار ممکن است برای آلت تناسلی مردان مشکلاتی ایجاد کند. به عنوان مثال، ممکن است آلت تناسلی درد و تورم داشته باشد یا مشکلاتی در تعداد دفعات ادرار کردن به وجود آید. ضروری است که در نظر داشته باشیم بزرگی آلت تناسلی همواره مزیتی نیست. اگر قطر آلت تناسلی مردان بیشتر باشد، می‌تواند رضایت بیشتری در شریک جنسی ایجاد کند، اما به همین اندازه ممکن است سبب درد و ناراحتی شدید در هنگام رابطه جنسی شود و حتی منجر به پارگی واژن و مقعد گردد.

  • خستگی زیاد

بر اساس تحقیقات، ارتباط جنسی مکرر با همسر می‌تواند منجر به افزایش ضربان قلب، متابولیسم گلوکز و فشار خون شود. به عبارت دیگر، در این فرآیند، بدن شما ممکن است نوراپینفرین، آدرنالین و کورتیزول بیشتری را ترشح کند. رابطه جنسی روزانه در واقع یک نوع ورزش برای بدن است که ممکن است باعث خستگی شدید شود. اگر شما در برقراری رابطه جنسی بیش از حد اغراق کنید، ممکن است تمام طول روز به خستگی مبتلا شوید.

  • مشکلات قلبی

بیش‌فعالی در رابطه‌های جنسی ممکن است به آسیب رساندن به قلب و ایجاد مشکلات قلبی، همچنین افزایش خطر سکته مغزی منجر شود. تحقیقات نشان می‌دهد که بین فعالیت جنسی مکرر مردان و برخی هورمون‌های جنسی خاص که به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی مرتبط هستند، ارتباط مستقیم وجود دارد. بنابراین، مردان باید با دقت به تعدیل نیازهای جنسی خود توجه کنند تا از این خطرات پیشگیری شود.

  • خود ارضایی

در برخی افراد، رابطه جنسی زیاد ممکن است به خودارضایی منجر شود. افرادی که خودارضایی را تجربه می‌کنند، ابتدا برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آرامش می‌کنند، اما سپس عوارض ناخوشایندی را تجربه می‌کنند. این عمل ناشایسته ممکن است عوارض روحی و جسمی متعددی را برای فرد به همراه داشته باشد.

آیا رابطه جنسی زیاد موجب ناباروری مردان می شود؟

بر اساس مطالعات، زیاده‌روی در روابط جنسی به کاهش قدرت اسپرم مردان منجر نمی‌شود. در تحقیقات مختلف، نمونه‌های مایع منی مردانی که چندین بار در روز انزال داشتند، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که تعداد اسپرم‌ها در هر بار انزال کاهش می‌یابد، اما این کاهش به حدی نیست که برای باروری سالم مشکل ایجاد کند. بنابراین، احتمالاً زیاده‌روی در فعالیت‌های جنسی تأثیر زیادی بر ناباروری ندارد، با این حال نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه وجود دارد.

عوارض روانی رابطه جنسی زیاد در آقایان

افزایش غیرمنطقی تعداد دفعات رابطه جنسی ممکن است باعث خستگی و ناخشنودی مردان از رابطه با شریک زندگی شان شود و به خیانت‌های علنی یا غیرعلنی (مانند تصورات و خیال پردازی‌های غیر واقعی با دیگر افراد) منجر شود. این مشکل می‌تواند منجر به بروز مشکلات در روابط زناشویی برای افراد متاهل و سرخوردگی، افسردگی و مشکلات در آینده برای افراد مجرد شود. علاوه بر این، افرادی که زیاد خودارضایی را تجربه می‌کنند، ممکن است فقط برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آسودگی داشته باشند، اما بعداً با عوارض و مشکلاتی روبرو شوند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله آشنایی با مهم‌ترین علائم خشکی واژن را نیز مطالعه نمایید.

سخن پایانی

رابطه جنسی یکی از نیازهای زندگی انسان است که در دسته‌ی امیال قرار می‌گیرد. این نیاز، مانند سایر امیال، به عنوان یک کشش طبیعی و بیولوژیکی در انسان وجود دارد، اما انسان توانایی کنترل و مدیریت آن را دارد. افرادی که به طور غیرمعقولانه و بیش از حد به رابطه جنسی مشغول می‌شوند یا شریک‌های جنسی متعددی دارند، ممکن است با مشکلات و آسیب‌های جسمی و روانی مواجه شوند که نه تنها برای خودشان، بلکه برای خانواده و جامعه نیز عواقب منفی داشته باشد.

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید