ارسال رایگان به سراسر کشور خرید قسطی با اسنپ پی
تناسب اندام دانستنی های پزشکی

ارتباط ورزش با سلامت جسم و روان

ارتباط ورزش با سلامت جسم و روان

ورزش نه تنها در سلامت روان افراد تاثیرگذار است، بلکه می تواند کیفیت پوست آقایان و خانم ها را افزایش داده و موجب افزایش درخشندگی پوست شان شود. در این مقاله از سایت آقای دارو قصد داریم ارتباط ورزش با سلامت روحی و جسمی که در قالب سلامت روان و پوست افراد مطرح شده را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

آنچه در مقاله «ارتباط ورزش با سلامت جسم و روان» میخوانیم
  • ورزش و سلامت روان
  • ورزش و سلامت پوست
  • محافظت از پوست در طول ورزش
  • قبل از ورزش
  • در طول ورزش
  • بعد از ورزش

ورزش و سلامت روان

ورزش منظم می تواند سلامت روان شما را بهبود ببخشد و موجب کاهش علائم افسردگی و اضطراب در بزرگسالان شود. مطالعات نشان داده که ورزش منظم و طولانی مدت می تواند منجر به افزایش ترشح پروتئین های نوروتروفیک شود. ترشح این هورمون به نوبه خود می تواند منجر به عملکرد بهتر مغز شود و به کاهش علائم افسردگی در برخی افراد کمک کند. ورزش همچنین سیستم قلبی عروقی شما را بهبود بخشیده و منجر به ایجاد انرژی بیشتر در افراد می شود. زیر بدین شکل قلب و ریه های شما کارآمدتر کار می کنند و باعث می شود احساس انرژی بیشتری کنید.

در حالی که ممکن است اضافه کردن یک برنامه ورزشی به یک برنامه شلوغ روزانه دشوار به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که هر نوع ورزشی می تواند استرس را کاهش دهد. ورزش نه تنها باعث ترشح اندورفین شده و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، بلکه می تواند به رهایی از تنش هایی که بدن شما در طول روز آن ها را در خود نگه داشته نیز کمک شایانی کند. در کنار این موارد، ورزش همچنین می تواند فرصتی را برای مغز فراهم کند تا به اصطلاح خاموش شود و از شر استرس ها و اضطراب هایی که در طول روز برایش ایجاد شده رهایی پیدا کند.

ورزش و سلامت پوست

ورزش فواید بسیار زیادی برای پوست شما دارد. علاوه بر فواید کوتاه مدت ورزش برای پوست که شامل افزایش درخشندگی و جریان خون در پوست می باشد، فعالیت های بدنی موجب کاهش استرس بدن شده و می تواند آکنه های موجود روی پوست شما را تا حد زیادی کاهش دهد و روند پیری پوست را کندتر کند. از آنجایی که ورزش جریان خون و گردش خون را افزایش می دهد، ورزش منظم می تواند به کاهش مشکلات پوستی کمک کند. ورزش باعث گشاد شدن منافذ پوستی شده و به عرق اجازه می دهد هر گونه روغن یا باکتری که می تواند باعث آکنه شود را از بین ببرد. برای به حداکثر رساندن مزایای این فرآیند، کسانی که از آکنه رنج می برند باید فوراً مناطق مستعد آکنه را با یک پاک کننده ملایم بشویند تا ناخالصی ها را پس از ورزش از بین برده و از جوش زدن جلوگیری کنند. هنگامی که پوست ما بالغ می شود، جایگزینی سلول ها روند کندتری پیدا کرده و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. مطالعات نشان داده است کسانی که بیشتر ورزش می کنند پوست جوان تری دارند.

محافظت از پوست در طول ورزش

شما باید در طول انجام ورزش و فعالیت های بدنی از پوست خود به خوبی محافظت کنید. به همین خاطر به نکات زیر توجه ویژه فرمایید.

  • قبل از ورزش: از یک کرم مرطوب کننده SPF بر پایه مواد معدنی برای ورزش در فضای باز استفاده کنید. همچنین بهتر است از یک بند مو یا کش استفاده نمایید تا موهایتان را از چشم ها و صورت تان دور نگه داشته و مانعی در برابر تعریق ایجاد کنید.
  • در طول ورزش: در فصل سرد لباس بپوشید و از لایه های مختلف پوششی برای مدیریت دمای بدن و عرق تان استفاده کنید. برای محافظت آسان در برابر نور خورشید، لباس های ضد اشعه ماوراء بنفش را در تمام طول سال امتحان کنید.
  • بعد از ورزش: یک دوش خنک می تواند پوست را بعد از تمرینات سنگین ریکاوری کند. انجام این کار این به پوست کمک می کند تا بدن به دمای طبیعی خود بازگردد. دوش گرفتن پس از ورزش همچنین می تواند به کاهش قرمزی و خارش های احتمالی روی پوست کمک زیادی کند.

برای افزایش سطح انرژی و راندمان خود در طول ورزش، استفاده از مکمل های بدنسازی و انرژی زا ها بهترین پیشنهادی است که می توانید در نظر داشته باشید. از این رو توصیه می کنیم حتماً سری به مکمل های ورزشی و محصولات انرژی زا در فروشگاه آقای دارو بیاندازید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید