ارسال رایگان به سراسر کشور خرید قسطی با اسنپ پی
دانستنی های پزشکی اخبار

معرفی برترین مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل پاییز

معرفی برترین مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل پاییز

معرفی برترین مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل پاییز؛. شاید برای شما نیز این سوال مطرح شود که چرا باید در فصل پاییز و فصول سرد سال سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم؟ آیا با تقویت سیستم ایمنی از ابتلا به برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌شود؟

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • عملکرد سیستم ایمنی بدن چگونه است ؟
  • معرفی ویتامین‌های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • معرفی بهترین مکمل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی
  • سخن پایانی

عملکرد سیستم ایمنی بدن چگونه است ؟

سیستم ایمنی بدن یکی از عملکردهای بی نظیر و پیچیده‌ترین ساختارهای بدن است. می توان تفکر سیستم ایمنی را مانند یک کامپیوتر با هوش مصنوعی تشبیه کرد. این سیستم با استفاده از دو روش دفاع غیرخاص و دفاع خاص، به شکل هوشمندانه از عوامل بیماری‌زا و خارجی علیه بدن مبارزه می‌کند و از بروز بیماری جلوگیری می‌کند. بخش‌های مختلفی که در این سیستم وجود دارند عبارتند از:

پوست: این ناحیه از بدن اولین خط دفاعی سیستم ایمنی بدن بوده که از ورود عوامل بیماری‌زا به بدن جلوگیری می‌کند.

اشک، عرق، مایع مخاطی و بزاق: این‌ها نیز ازجمله سدهای نخستین بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا هستند، که سبب تخریب دیواره سلولی باکتری‌ها و ویروس‌ها خواهند شد.
گلبول‌های سفید: در خط مقدم مقابله با عوامل بیماری‌زا گلبول‌های سفید نیز قرار دارند. لنفوسیت‌های B و لنفوسیت‌های T دو گروه از گلبول‌های سفید هستند که نقش حیاتی در از بین بردن عوامل بیماری‌زا خواهند داشت.

معرفی برترین مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل پاییز

معرفی ویتامین‌های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن

در این بخش از مقاله به شما ویتامین‌های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن را خواهیم گفت:

  • ویتامین A

مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن حاوی ویتامین A است که به خاطر خواص ضد التهابی خود، باعث کاهش ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی و عفونی می‌شود. این ماده قدرت تقویت سیستم ایمنی بدن را داراست و برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.

  • ویتامین E

ویتامین E یکی از ویتامین‌های ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ویتامین به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند و یک آنتی‌اکسیدان قوی و معروف برای درمان بیماری‌های ویروسی است. مصرف مکمل ویتامین E باعث مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌شود و با کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از عفونت‌ها یا ویروس‌ها کمک می‌کند.

  • ویتامین D

ویتامین D نیز در مکمل‌های غذایی به نام خود استفاده می‌شود. اگر این ماده توسط مواد غذایی و آفتاب به طور کافی در بدن تامین نشود، باید از طریق مصرف مکمل‌ها به آن پرداخت شود. کمبود ویتامین D علاوه بر کاهش سیستم ایمنی بدن، منجر به بروز مشکلاتی نظیر بیماری قلبی، سرطان، پوکی استخوان، افسردگی و غیره می‌شود. از این رو، مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین D بر اساس میزان کمبود آن در بدن، برای هر سنی اهمیت دارد.

  • ویتامین C

ویتامین C یکی از مواد مفید است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این ویتامین قدرتمند، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان مؤثر، در درمان و پیشگیری از بیماری‌های ویروسی و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویتامین C با برندهای مختلفی در مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد و به راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. این مکمل با خواص آنتی‌اکسیدانی خود، رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خطرناک ویروسی نقش مؤثری دارد.

معرفی بهترین مکمل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی

در این بخش به بررسی بهترین مکمل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی خواهیم پرداخت:

قرص و شربت ایمیونس به عنوان مکمل‌های غذایی، با ترکیبات منحصر به فرد خود، بهبود سلامت عمومی بدن و تقویت سیستم ایمنی را تضمین میکنند. این محصولات از طریق تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن، عملکرد بهتر سیستم ایمنی را فراهم میکنند.

  1. حاوی ریز مغذی های ضروری بدن
  2. داشتن ویتامین های K ،E، A، B، C ،D 
  3. افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌
  4. افزایش تولید گلبول‌های سفید در بدن 
  5. فاقد لاکتوز، نمک، مخمر و رنگ مصنوعی
  6. محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو
  7. پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن و عفونت ها
  8. تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت عمومی بدن
  9. افزایش سطح انرژی توسط ویتامین های موجود در آن
  10. حفاظت بدن در مقابل انواع میکروب ها و آلودگی ها در محیط 
  • قرص زینک و ویتامین سی یورویتال

کپسول ویتامین C و زینک (10 میلی‌گرم) یوروویتال حاوی 300 میلی‌گرم ویتامین C و 10 میلی‌گرم روی است. با مصرف این کپسول‌ها مقدار کافی ویتامین C در بدن تأمین می‌شود که در هنگام بروز استرس‌های فیزیکی می‌تواند به عنوان تقویت‌کننده و عامل آرامش در سیستم ایمنی بدن موثر باشد.

  1. حفظ سلامت پوست
  2. تقویت قدرت باروری
  3. جلوگیری و درمان ریزش مو
  4. فرم گرفتن و استحکام ناخن
  5. ایجاد شادابی و رفع خستگی روزانه
  6. افزایش رشد جسمی و ذهنی در سنین رشد
  7. تقویت قوای بویایی و چشایی و کمک به تطابق دید در تاریکی

تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری و کاهش طول مدت و شدت سرماخوردگی

شربت ایموژن یک تقویت کننده سیستم ایمنی گیاهی است که از عصاره گیاه سرخارگل به دست می‌آید و مناسب برای افرادی از جمله کودکان، بزرگسالان و سالمندان است. این شربت بسیار موثر در پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی و باکتریایی واگیردار است.

  1. کاملا طبیعی و گیاهی
  2. تقویت سیستم ایمنی بدن
  3. موثر در درمان عفونت های ادراری
  4. مناسب برای مصرف کودکان و بزرگسالان
  5. پیشگیری و درمان کننده بیماری های عفونی
  6. کمک به بهبود سینوزیت، سرماخوردگی و آنفولانزا

شربت رویال ژلی کیندر -200 میلی لیتر به دلیل داشتن اسید چرب غیر اشباع (HAD10)، دارای خاصیت ضد باکتری است. تحقیقات نشان داده است که این شربت دارای خاصیت آنتی بیوتیکی مشابه پنی سیلین است ولی هیچ عوارض جانبی ندارد. در این شربت، پروتئین قوی میکروب کشی به نام ریالیسین وجود دارد که تاثیر قوی بر باکتری‌های گرم مثبت دارد. وقتی سیستم ایمنی بدن به درستی عمل نمی‌کند، ممکن است به بیماری‌های مختلف آسیب پذیر شویم. با مصرف شربت رویال ژلی کیندر و بهره‌گیری از فرمولاسیون منحصر به فرد آن که تقویت و افزایش ایمنی بدن را به ارمغان می‌آورد، می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

معرفی بهترین مکمل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی
  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. بهبود رشد جسمی و ذهن
  3. کمک به حفظ سلامت عمومی 
  4. بهبود اشتها و وزن‌گیری در کودکان
  5. کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن
  6. دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی
  • رویال ژلی یورویتال

کپسول رویال ژلی یوروویتال یک محصول ویژه است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این محصول قادر به حفاظت از بدن در برابر حملات داخلی و خارجی نظیر ویروس‌ها و باکتری‌ها است و می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های عفونی و واکنش‌های آلرژیک جلوگیری کند. با مصرف کپسول رویال ژلی یوروویتال، بدن از دفاع خود در برابر عوامل آسیب رسان، نه تنها تقویت می‌شود بلکه محافظت بیشتری نیز خواهد داشت.

  1. آنتی اکسیدان قوی
  2. تقویت سیستم ایمنی
  3. حاوی 1000 میلی‌گرم ژل رویال
  4. کمک به حفظ سلامت عمومی بدن

نووهیل یک محصول طبیعی است که شامل ۴۰۰ میلی گرم عصاره پروپولیس و ۵۰ میلی گرم عصاره اکیناسه می‌باشد. این قرص دارای خاصیت ضد ویروسی است و به تقویت سیستم ایمنی بالغین و کودکان بالای شش سال کمک می‌کند. می‌توان از این قرص برای پیشگیری و بهبود بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده نمود. همچنین، این محصول برای تسکین ناراحتی و سوزش گلو، به ویژه در زمان سرماخوردگی موثر است. در دوران پاندمی کووید-۱۹، نووهیل به عنوان یک ترکیب طبیعی برای پیشگیری و درمان کرونا استفاده می‌شود.

  1. حاوی اکیناسه و پروپولیس
  2. تقویت کننده سیستم ایمن
  3. ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروس
  4. پیشگیری و رفع سرماخوردگی و آنفولانزا
  5. تسکین دهنده احساس ناراحتی و سوزش گلو
     همچنین پیشنهاد می شود مقاله همه نکات درباره گیاه استویا را نیز مطالعه نمایید.

سخن پایانی

سیستم ایمنی بدن، به خوبی ما را در برابر عوامل بیماری‌زا حفظ می‌کند. اما برخی از رفتارها ممکن است سبب ضعف سیستم ایمنی شود. با رعایت یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی شاد و فعال، می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد. ویتامین‌ها در تقویت سیستم ایمنی نقش بسیار مهمی دارند. اگرچه با مصرف مواد غذایی سالم می‌توانید این ویتامین‌ها را تأمین کنید، اما در صورت نیاز، می‌توانید از مکمل‌های ویتامینی استفاده کنید تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید