کد تخفیف خرید قسطی با اسنپ پی
تناسب اندام اخبار

معرفی بهترین مکمل بدنسازی برای چاقی

معرفی بهترین مکمل بدنسازی برای چاقی

معرفی بهترین مکمل بدنسازی برای چاقی؛ مکمل‌های افزایش وزن و حجم و مکمل‌های چاقی، به طور کلی برای افرادی که با کمبود وزن شدید مواجه هستند یا به هر دلیل دیگری نیاز به افزایش وزن قابل توجهی دارند، توصیه می‌شوند. این‌ها مکمل‌هایی هستند که به افراد کمک می‌کنند تا کمبود وزن را در مدت زمان کوتاهی جبران کنند. مکمل‌های افزایش وزن حاوی کالری بسیار بالا هستند و با نام‌ها و برندهای مختلف تولید می‌شوند. این مکمل‌ها توسط ورزشکاران، برخی بیماران و حتی کودکان مصرف می‌شوند.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • چرا باید از مکمل افزایش وزن استفاده نمود؟
  • ترکیبات مکمل افزایش وزن
  • فواید مکمل افزایش وزن و حجم
  • معرفی مکمل‌های افزایش وزن
  • مکمل افزایش وزن بدون ورزش؟
  • آیا مکمل افزایش وزن بانوان با آقایان تفاوتی دارد؟
  • سخن پایانی

چرا باید از مکمل افزایش وزن استفاده نمود؟

در صورتی که شما  با رعایت اعم از رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات ورزشی، همچنان افزایش وزن چشمگیری نداشته‌اید، بهتر است توسط یک پزشک معاینه شوید. در برخی موارد، به دلیل وجود بیماری یا سرعت بالای متابولیسم بدن، مواد غذایی و انرژی دریافت شده از طریق وعده‌های غذایی، برای تغذیه و سوخت و ساز بدن استفاده می‌شود و سوخت اضافی برای رشد عضلانی یا افزایش وزن باقی نمی‌ماند.

معرفی بهترین مکمل بدنسازی برای چاقی

یکی از راه‌های ایمن برای رسیدن به وزن سالم، استفاده از بهترین مکمل‌های افزایش وزن می‌باشد. از جمله دلایل دیگری که مصرف مکمل‌های افزایش وزن را توصیه شود، تأمین مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. مکمل‌های دارویی، نه تنها در رژیم‌های افزایش وزن کاربرد دارند، بلکه در برنامه‌های کاهش وزن نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند، با این حال، ساختار متفاوتی  با یکدیگر دارند.

ترکیبات مکمل افزایش وزن

مکمل‌های افزایش وزن به طور معمول شامل مقدار زیادی کربوهیدرات، سپس پروتئین و در مقادیری چربی هستند. این مکمل‌ها دارای کالری بسیار بالا هستند (گاهی تا 1000 کالری) و به همین دلیل به شدت به افزایش وزن کمک می‌کنند. مکمل‌های افزایش حجم نیز کارکرد مشابهی دارند و برای افزایش حجم و وزن بکار می‌روند. تفاوتی که بین این دو وجود دارد، مقدار درصد کربوهیدرات و پروتئین است. در مکمل‌های افزایش حجم، مقدار پروتئین بیشتر است و این نوع مکمل برای افرادی که تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهند و تمایل به افزایش حجم عضلات خود دارند، مناسب است.

فواید مکمل افزایش وزن و حجم

در صورتی که مکملی را استفاده می‌کنید که کاملا برای‌تان مناسب است، این مکمل فواید فراوانی برای شما دارد. از جمله:

  1. جبران کمبود وزن
  2. تأمین کالری موردنیاز
  3. ترکیبات مغذی برای بدن
  4. ریکاوری بهتر و باکیفیت‌تر
  5. افزایش سرعت عضله‌سازی
  6. کاهش آسیب‌دیدگی به عضلات

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله همه نکات درباره حجم کثیف در بدنسازی را نیز مطالعه نمایید.

معرفی مکمل‌های افزایش وزن

در ادامه به شما مکمل‌های افزایش حجم و وزن را معرفی خواهیم نمود:

  • بتا آلانین

بتا آلانین یک اسید آمینه است که توسط بدن تولید می‌شود. این اسید آمینه به ورزشکاران کمک می‌کند تا خستگی را به تأخیر بیندازند و قادر باشند تمرینات مقاومتی بیشتری انجام دهند. در صورت استفاده از قرص افزایش وزن حاوی بتا آلانین، مهم است که بهترین مکمل افزایش وزن را همچنان در کنار آن مصرف کنید تا اثربخشی آن حفظ شود.

  • کافئین

کافئین یکی از مکمل‌های افزایش وزن است که به مرور زمان به شما کمک می‌کند تا وزن خود را افزایش داده و حجم عضلات را بیشتر کنید. توانایی کافئین تولید نیرو و انرژی در بدن را تقویت می‌کند. به همین دلیل، مصرف چای یا قهوه در حالت خستگی به شما توصیه می‌شود. برای افزایش وزن، مهم است که در کنار استفاده از مکمل‌های حاوی کافئین، منابع غذایی با میزان پروتئین و کالری بالا را مصرف کنید و فعالیت‌های ورزشی را از دست ندهید.

  • کراتین

کراتین یکی از مکمل‌های غذایی است که به افزایش ساخت عضله کمک می‌کند. البته، مصرف کراتین دارای یک روش مشخص نیست و بهتر است مطابق توصیه پزشک یا مشاور تغذیه عمل کنید. در طول هفته‌های اول، مصرف مقدار بیشتری کراتین توصیه می‌شود و سپس با تشخیص و راهنمایی متخصص، ممکن است مصرف آن کاهش یابد. مصرف کراتین باعث افزایش سطح انرژی و استقامت عضلات می‌شود.

  • پروتئین

مطمئناً می‌دانید که مصرف پروتئین نقش بسیار حیاتی در ساخت عضله و افزایش وزن مناسب دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که برای عضله‌سازی، یک فرد بالغ باید حدود 1.2 تا 2 گرم پروتئین برای هر کیلوگرم وزن بدن خود مصرف کند. به دلایل مختلف، غذاها در برنامه غذایی ما ممکن است نتوانند کمیت مورد نیاز پروتئین را تأمین کنند. در این موارد، مکمل‌های افزایش وزن می‌توانند به ما در تأمین نیازهای پروتئینی کمک کنند و بهترین انتخاب خواهند بود.

مکمل افزایش وزن بدون ورزش؟

می‌توانید تنها با مصرف مکمل‌های افزایش وزن برای رفع کمبود وزن خود اقدام کنید و ورزش نکنید؛ اما تمرینات قدرتی به شما کمک می‌کند به جای تجمع چربی در منطقه شکم، به صورت عضلانی وزن اضافه کنید. می‌توانید از مکمل‌های پودری و شیک‌های افزایش وزن برای تقویت وزن خود استفاده کنید، اما این مکمل‌ها عمدتاً توسط ورزشکاران استفاده می‌شوند و بدون شک با انجام تمرینات قدرتی، نتایج بهتری در وزن‌گیری خواهید داشت.

مکمل افزایش وزن بانوان با آقایان تفاوتی دارد؟

آیا مکمل افزایش وزن بانوان با آقایان تفاوتی دارد؟

هیچ تفاوتی بین مکمل‌های افزایش وزن برای خانم‌ها و آقایان وجود ندارد. هر دو می‌توانند از انواع گینرها استفاده کنند. میزان مصرف مکمل‌ها باید براساس نیاز و هدف شخص تعیین شود. از طرف دیگر ، این مکمل‌ها برخلاف تعداد زیادی مکمل‌های غذایی، حاوی مواد غذایی چربی نیستند و مصرف آن‌ها برای خانم‌ها کاملاً امن و بدون خطر است.

سخن پایانی

بهترین روش برای افزایش وزن، استفاده از یک برنامه ورزشی مناسب همراه با یک رژیم غذایی است. یک سوال معمولی در اینجا پیش می‌آید: چرا باید به مکمل‌ها روی آورد و از آن‌ها برای افزایش وزن استفاده کنیم؟ مشکل بسیاری از افراد لاغر با علائمی مانند کم اشتهایی و بی‌اشتهایی همراه است. این افراد علاقه زیادی به مصرف غذاهای پرپروتئین و کالری ندارند. در این مقاله از آقای دارو مکمل‌هایی برای افزایش وزن و حجم گیری معرفی نمودیم.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید