خرید قسطی با اسنپ پی هیرتامین
مراقبت و نگهداری از پوست

پوست چرب و راه های مراقبت از آن

پوست چرب و راه های مراقبت از آن

پوست چرب

پوست چرب به پوست‌هایی گفته می‌شود که بدون استفاده از هرگونه کرم و یا مرطوب کننده‌ای چرب و براق به نظر بیایند. پوست‌های چرب به سبب تولید غدد چربی در طولانی مدت باعث جوش و لک می‌شوند چرا که چربی‌ها به داخل منافذ پوست نفوذ کرده و با بستن منافذ سبب ایجاد مشکلات پوستی می‌شوند.

 

روش های مراقبت از پوست چرب چیست؟

اگر پوست چربی دارید توصیه می‌کنیم از یک رژیم غذایی خوب بهره ببرید. مصرف انواع شرینی و غذاهای چرب و سرخ شده را محدود نمایید. مصرف مکرر آب در طول روز، می‌تواند به سلامتی بدن و بهبود پوست کمک کند. همچنین خوردن انواع میوه و سبزیجات را نباید فراموش کنید تا بتوانید پوستتان را به تعادل برسانید. سعی کنید همیشه پوستتان را از هر گونه آلودگی دور نگه دارید زیرا افرادی که پوست چربی دارند، همیشه در معرض جوش یا آکنه هستند.

از محصولات بهداشتی و آرایشی مناسب پوست چرب استفاده کنید. استفاده روزانه از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب پوست چرب را هرگز فراموش نکنید.

شاید خیلی از افراد فکر کنند که به دلیل داشتن پوستی چرب نیاز نیست که از آبرسان استفاده کنند ولی این باور غلط بوده و ممکن است پوست تحت عوامل محیطی کم آب شده و به مرور زمان خشک شود.

افرادی که پوستی چرب دارند باید حداقل ماهانه یک بار پاکسازی صورت انجام دهند و پوست‌های مرده‌ای که به سبب چربی روی پوست ایجاد می‌شوند را پاکسازی کنند.

  • همیشه کرم ضد آفتاب بزنید.
  • از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.
  • از یک شوینده غیر صابونی استفاده کنید.
  • هفته ای یک تا دو بار از ماسک اسکراب استفاده کنید.

ماسک های خانگی موثردر درمان پوست چرب

ماسک های خانگی موثردر درمان پوست چرب

  • ماسک سرکه سیب

سرکه یک ماده ضدباکتری و ضدعفونی کننده طبیعی است که اگر پوست شما دارای آکنه و چربی باشد  به شما کمک می‌کند. مقداری ازسرکه را روی پنبه بزنید و روی صورت خود بمالید. پس از خشک شدن صورت خود را آبکشی کنید

  • ماسک سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم مرغ منافذ پوست را پاک می‌کند. کاهش منافذ پوست و حذف چربی‌های اضافی هم از مزیت‌های سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ با ماست پاک‌کننده قوی است که نتیجه را بهتر خواهد کرد. یک سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری ماست را مخلوط کنید و به پوست صورت خود بزنید و سپس آنرا بشویید.

  • ماسک موز و عسل

موز برای پوست‌های چرب فوق‌العاده است و در واقع خاصیت لایه‌برداری ملایم دارد. هنگامی که با عسل مخلوط شود، پوست را به طرز چشمگیری درخشان می‌کند.

  •  ماسک گلاب و گلیسرین

بدون شک همه ما در خانه‌هایمان گلاب داریم. این مایع خوشبو جز معطر کردن، به‌خاطر خاصیت ضدعفونی‌کنندگی‌ای که دارد، برای پوست چرب بسیار مناسب است. گلیسرین هم در بحث‌های مراقبت و زیبایی به‌عنوان یه آبرسان قوی شناخته می‌شود.

  • ماسک زردچوبه

زردچوبه برای پاک کردن آکنه و سایر مسائل پوستی مفید است. برای درمان آفتاب سوختگی هم از زردچوبه استفاده می‌شود.برای درست کردن این ماسک از عسل، زردچوبه و ماست استفاده کنید.این ماسک محبوب فواید بسیار زیادی دارد که برای پوست‌های چرب هم گزینه خوبی محسوب می‌شود.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید