کد تخفیف هیرتامین
مراقبت و نگهداری از پوست

استفاده از مدیتیشن برای داشتن پوست شفاف

استفاده از مدیتیشن برای داشتن پوست شفاف

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که براساس آن ها شما ممکن است با استرس روبرو شوید. استرس بیش از اندازه می تواند به صورت مستقیم روی پوست، ظاهر و حتی طول عمر شما تاثیرگذار باشد! در این مقاله از سایت آقای دارو به بررسی راهکار استفاده از مدیتیشن برای مقابله با استرس پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

آنچه در مقاله مراقبت از پوست با مدیتیشن میخوانیم
  • روتین مراقبت از پوست در برابر استرس: پاکسازی، مرطوب کردن یا مدیتیشن؟
  • آیا استرس می تواند بر پوست شما تأثیر بگذارد؟
  • سلام استرس، خداحافظ عادات سالم!
  • مزایای مدیتیشن برای پوست
  • سخن پایانی؛ اگر مدیتیشن کارساز نبود چه کنیم؟

روتین مراقبت از پوست در برابر استرس: پاکسازی، مرطوب کردن یا مدیتیشن؟

پوست انعکاس کاملی از آنچه در داخل بدن شما می گذرد را در معرض نمایش قرار می دهد. بنابراین زمانی که استرس دارید، اثرات این وضعیت روی صورت شما ظاهر می شود. در زندگی های امروزی، تصور داشتن یک زندگی بدون استرس سخت است، اما امتحان کردن فعالیت هایی مانند مدیتیشن برای آرام نگه داشتن خود و پوستتان آسان تر از همیشه است. بنابراین چگونه مدیتیشن می تواند برای پوست شما مفید باشد؟ اول، مهم است که بدانید استرس چگونه بر سلامت و زیبایی پوست تأثیر می گذارد.

آیا استرس می تواند بر پوست شما تأثیر بگذارد؟

ممکن است متوجه شده باشید که وقتی استرس دارید، پوست تان بخشی از شادابی خود را از دست می دهد. اثرات استرس در مورد پوست نسبت به سایر اندام های بدن دو برابر است. در واقع استرس علاوه بر کند کردن هضم غذا که به خودی خود می تواند باعث التهابات معده شود، مشکلات بیشتری هم برایتان به همراه خواهد داشت. برای مثال زمانی که شما احساس استرس می کنید، بدن شما کورتیزول بیشتری تولید می کند. کورتیزول هورمونی است که مسئولیت مبارزه با مشکلات بدن را برعهده دارد. افزایش کورتیزول باعث واکنش التهابی می شود که می تواند تولید چربی و بیماری های پوستی مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس را تشدید کند.

سلام استرس، خداحافظ عادات سالم!

بد نیست بدانید استرس فقط در سطح مولکولی روی پوست شما تأثیر نمی گذارد. یکی از بدترین چیزهایی که در مورد استرس وجود دارد، توانایی آن است که ما را وادار می کند همه عادات سالم خود را فراموش کنیم. تغییر در رژیم غذایی، الگوی خواب و عادات ورزشی می تواند منجر به آکنه، چربی اضافی، خشکی و قرمزی شود. استرس حاد می تواند شبیه گلوله برفی باشد که از بالای تپه به سمت پایین می غلتد و بزرگ و بزرگ تر می شود و اگر جلوی آن را نگیرید در نهایت شما را نابود می سازد. در مقابل، بیرون آمدن از فضای سرگردان و ارزیابی الگوهای ناشی از استرس می تواند به درخشندگی پوست شما کمک کند. پس بهتر است هرکاری که باعث می شود از استرس دور بمانید را انجام دهید تا دچار پس لرزه های این مشکل رایج نشوید.

مزایای مدیتیشن برای پوست

مدیتیشن یکی از بهترین، آسان ترین و البته ارزان ترین کارهایی است که می توانید برای کاهش استرس از آن کمک بگیرید. اگر زمانی که استرس دارید روی صدای درونی تان تمرکز کرده و خود را کنترل کنید، به سادگی می توانید استرس تان را مهار نمایید. مدیتیشن به کاهش میزان کورتیزول تولید شده در هنگام احساس استرس کمک زیادی نموده و پاسخ التهابی بدن را کاهش می دهد. کشیدن یک نفس عمیق می تواند باعث جلوگیری از برخی الگوهای ناسالمی شود که ممکن است در هنگام بروز استرس به آنها روی آورید. اگرچه تغییر دادن این عادات هرگز آسان نیست، اما آگاهی از آنها اولین قدم برای تغییرات تاثیرگذارتر است که به نفع پوست، بدن و ذهن شما خواهد بود.

بنابراین دفعه بعد که احساس استرس کردید، پوست خود را در نظر بگیرید و مدیتیشن را امتحان کنید. این روزها، فرصت های زیادی برای طراحی تمرینات مدیتیشن وجود دارد. این تمرینات باید به شکلی باشد که برای زندگی شما مفید واقع شود. در کنار این مورد، استفاده از برنامه های موبایلی مدیتیشن که طیف وسیعی از تمرینات و آموزش های مدیتیشن را ارائه می دهند به شما کمک می کند تمرینات مدیتیشن خود را به دلخواه شخصی سازی کنید.

سخن پایانی؛ اگر مدیتیشن کارساز نبود چه کنیم؟

به یاد داشته باشید اگر مدیتیشن برای شما مناسب نیست، فعالیت های دیگری برای کاهش استرس وجود دارد که می تواند به تعادل پوست شما کمک زیادی کند. همچنین مهم است که به خود و بدنتان زمان بدهید تا پروسه استراحت و ترمیم را پشت سر بگذارد. در این حین می توانید فعالیت هایی مثل پیاده روی، پختن غذای مورد علاقه تان یا خواندن یک کتاب خوب را در دستور کار خود قرار دهید. این کارها می توانند در معکوس کردن اثرات استرس مفید باشند. تمرین شما هر چه که باشد، فقط در صورتی سود خواهید برد که ثابت قدم باشید، پس بفهمید چه چیزی برای شما مفید است و متعهد به انجام مداوم آن شوید. در این صورت پوست تان از شما تشکر خواهد کرد! از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید