کد تخفیف حراج آخرسال آقای دارو
مراقبت و نگهداری از پوست

چهار اصل مهم در مراقبت از پوست

چهار اصل مهم در مراقبت از پوست

مقدمه مطلب، چگونه پوست سالم و جوان داشته باشیم؟

پوست زیبا لازمه چهره زیباست. از این رو برای خیلی از کاربران سوال است چگونه پوستی زیبا و جوان داشته باشند؟ چهار اصل مهم مراقبت از پوست برای جوانسازی و افزایش کیفیت این عضو بدن وجود دارد که شامل لایه برداری، مراقبت و نگهداری روزانه، تحریک و ترمیم و آبرسانی می شوند. در این مقاله هر یک از این اصول را بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.

آنچه در مقاله «چهار اصل مهم در مراقبت از پوست» میخوانیم
  • حذف ملایم پوست مرده (لایه برداری پوست)
  • استفاده از آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی (مراقبت روزانه)
  • تحریک و ترمیم عملکرد سلول (تحریک و ترمیم)
  • هیدراتاسیون مناسب و محافظت کافی در برابر آفتاب (آبرسانی)

حذف ملایم پوست مرده (لایه برداری پوست)

اگر به نوع پوست خود و سبک و سیاق پیر شدن پوست تان نگاهی بیاندازید، به خوبی متوجه خواهید شد که این اصول را تا چه میزان پیاده سازی کرده اید. در ابتدا، اجازه دهید با اصل لایه برداری شروع کنیم. با افزایش سن، سلول های سالم تری در لایه بازال رشد می کنند و به سطح اپیدرم به نام لایه شاخی مهاجرت می کنند. آنها به عنوان سلول های خوب پر از رطوبت ایجاد می شوند و با مهاجرت به لایه سطحی، به پوسته های مسطح سلول های اپیدرم تبدیل می شوند.

استفاده از آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی (مراقبت روزانه)

وقتی ما جوان هستیم، این مهاجرت خیلی سریع اتفاق می افتد و با افزایش سن، این روند شروع به کند شدن می کند. یک مثال خوب برای این موضوع این است که وقتی نوزادی می افتد و روی پوست او خراش می گیرد، زخمی که روی پوست اوست تقریباً یک شبه و به سرعت خوب می شود. با این حال، اگر یک فرد مسن به بازوی خود ضربه زده باشد، ممکن است تا 10 روز یا حتی دو هفته طول بکشد تا بهبود یابد. این مسئله به این دلیل است که روند نوسازی سلولی در فرد مسن به طور چشمگیری کند شده است. در پوست های سالم و جوان تر، تقریباً ۲۸ روز طول می کشد تا سلول ها در لایه پایه تشکیل شوند و به سمت سطح حرکت کنند. با افزایش سن، این روند به میزان زیادی بین 28 تا 45 روز کاهش می یابد. به دلیل کند شدن روند تجدید سلولی، لایه برداری برای از بین بردن آن لایه از پوست مرده روی سطح لازم است و اگر این کار انجام نشود منجر به کدر شدن پوست می شود. این سلول های مرده پوست توسط لیپیدهای بین سلولی که مشابه چسب هستند نگه داشته می شوند. سلول های مرده برای مدت طولانی تری روی بدن می مانند و در نتیجه پوست کدر به نظر می رسد و هیدراته نمی شود و بافتی زبر به خود می گیرد. لایه برداری ملایم، لیپید چسب مانندی را که سلول های مرده پوست را به سطح می چسباند، از بین برده و سلول های جوان تر، شاداب تر و هیدراته تر پوست را در معرض دید قرار می دهد.

گام مهم بعدی مراقبت و نگهداری پوست با استفاده از آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. رادیکال های آزاد عمدتاً در اثر آسیب های بیرونی و محیطی ایجاد می شوند. آنها به دلیل جهش رادیکال های آزاد در پوست و آسیب رساندن به DNA ما، اثر مخربی دارند. سلول های ما شبیه خود را بازتولید می کنند و بنابراین سلول های آسیب دیده در حال تکثیر هستند و روند پیری را تسریع می کنند.

تحریک و ترمیم عملکرد سلول (تحریک و ترمیم)

سومین کاری که باید انجام دهیم این است که با تحریک و ترمیم پوست آن را ترمیم کنیم. با استفاده از آسیب های کنترل شده و ترکیب تغذیه سلولی، پروتئین ها و همچنین اسیدهای آمینه می توانیم بازسازی و تجدید کلاژن و الاستین را تحریک کنیم. ما می توانیم آنچه را که بخاطر فرآیند پیری از بین رفته است، بازسازی کنیم.

هیدراتاسیون مناسب و محافظت کافی در برابر آفتاب (آبرسانی)

در آخر نیز هیدراتاسیون و محافظت در برابر آفتاب مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه کنیم. سلول های پوست هیدراته شده با رطوبت پر شده و صاف و نرم هستند. با افزایش سن، سطح استروژن بدن ما کاهش یافته و پوست ما خشک تر می شود، بنابراین برای جلوگیری از کم آبی باید سلول های اپیدرمی خود را با سطح خوبی از رطوبت نگه داریم.

به کم آبی بدن تان فکر کرده و اینگه تصور کنید که اگر بدن شما همانند یک انگور باشد، با کم آبی تبدیل به کشمش خواهد شد. ما باید با پر نگه داشتن سلول های پوستی مان با رطوبت از این کم آبی جلوگیری کنیم. از این رو بسیار مهم است که از کرم های بی کیفیت که باعث کم آبی و تحلیل رفتن پوست می شوند، استفاده نکنید و همچنین پوست را با مرطوب کننده های حاوی رطوبت و غنی از مواد بپوشانید. این کار به صاف و نرم شدن پوست شما کمک می کند. در حالت ایده آل، کرم مرطوب کننده روزانه شما باید حاوی عوامل محافظتی در برابر آفتاب باشد تا از پوست شما در برابر تخریب کلاژن و الاستین و پرپیگمانتاسیون محافظت کند. شما عزیزان می توانید بهترین کرم های مرطوب کننده را از داروخانه آنلاین آقای دارو تهیه نمایید.

از این که تا پایان این بخش همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید