hairtamin ارسال رایگان به سراسر کشور
تناسب اندام اخبار

تاثیر بی‌نظیر قرص سی ال ای بر کاهش وزن و چربی سوزی

تاثیر بی‌نظیر قرص سی ال ای بر کاهش وزن و چربی سوزی

قرص CLA یک مکمل است که حاوی یک نوع اسید چرب است که از گوشت حیوانات به دست می‌آید. این مکمل قادر است چربی‌ها را سوزانده و منجر به کاهش وزن شود. به عبارت دیگر، تاثیر بی‌نظیر قرص سی ال ای بر کاهش وزن و چربی سوزی غیرقابل انکار است. 

استفاده از این مکمل می‌تواند جلوی افزایش چربی‌ها در بدن را بگیرد و همزمان سطح انرژی را افزایش دهد. قرص و کپسول همگی به عنوان شکل‌های تولید و عرضه شده برای مکمل CLA وجود دارند و اکثراً ورزشکاران از آن استفاده می‌کنند.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • قرص CLA چیست؟
  • آیا این مکمل برای کاهش موثر است؟
  • قرص CLA چگونه باعث لاغری می‌شود؟
  • مصرف قرص CLA چه فوایدی به همراه دارد؟
  • چگونگی مصرف قرص سی ال ای برای لاغری
  • سخن پایانی

قرص CLA چیست؟

عبارت کوتاه شده CLA یا (Conjugated linoleic acid) یک نوع مکمل خوراکی بشمار می‌رود که این مکمل یک نوع اسید چرب اشباع نشده است که به گروه اسیدهای چرب ضروری تعلق دارد. در حقیقت این ماده به طور طبیعی در گوشت گاو و لبنیات بدست می‌آید و تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که موجب چربی سوزی می‌شود. بعضی افراد معتقدند که این مکمل می‌تواند سایر خواص سالم چربی‌ها را نیز با خود داشته باشد.

قرص CLA چیست؟

آیا این مکمل برای کاهش موثر است؟

محبوبیت قرص سی ال ای به عنوان مکمل غذایی به علت ارتباط آن با کاهش وزن و لاغری است. این مکمل می‌تواند موجب کاهش وزن و چربی سوزی شود؛ چرا که به عنوان نتیجه یک سری واکنش‌های بیوشیمیایی، متابولیسم پایه بدن افزایش می‌یابد. افزایش متابولیسم پایه به معنای آن است که برای انجام فعالیت‌های روزمره باید کالری بیشتری مصرف شود.

فعالیت موثر CLA بر روی بدن در ابتدا در یک آزمایش روی موش‌ها کشف شد. این آزمایش نشان داد که مصرف CLA می‌تواند به درمان سرطان کمک کند. پس از آن، تحقیقات بیشتری انجام شد که نشان داد که CLA می‌تواند به کاهش چربی موجود در بدن و کاهش وزن کمک کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که تاثیر CLA بر روی لاغری بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از این ماده می‌تواند با راه‌های مختلف به کاهش وزن کمک نماید.

علاوه بر این، تحقیقات آزمایشگاهی بر روی حیوانات نشان داده که مصرف CLA می‌تواند به کاهش جذب چربی توسط بدن، افزایش سوزاندن چربی، تحریک شکستن چربی‌ها و کاهش تولید چربی منجر شود. آزمایشات نشان داده‌اند که استفاده از CLA می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سوزاندن چربی، افزایش حجم عضله و کاهش حجم چربی، و در نهایت کاهش وزن داشته باشد.

قرص CLA چگونه باعث لاغری می‌شود؟

روش اثرگذاری دارو برای لاغری متفاوت است و این قرص بر چربی بدن تأثیر خود را نشان می‌دهد. این دارو می‌تواند به عنوان یک مکمل چربی سوز برای ورزشکاران استفاده شود و جنبه مثبت آن است که مقدار متعادلی از آن استفاده می‌شود بدون ایجاد عوارض زیاد. در زیر موارد دیگر و اثرگذاری این دارو بیان شده است:

  1. بالا بردن مصرف انرژی را در پی خواهد داشت
  2. موجب مهار ساخت چربی و شکستن چربی‌ها می‌شود
  3. با ایجاد احساس سیری به کاهش مصرف مواد غذایی کمک‌ می‌کند
    به اکسیداسیون چربی‌های زیر پوست یا سلولیت‌ها سرعت می‌بخشد
  4. مکمل چربی سوز برای ورزشکاران که آسیبی را برای بافت‌های عضلانی به همراه ندارد

درست است که مصرف CLA به وسیله ترکیب آن با مواد خوراکی غنی از پروتئین و رژیم غذایی صحیح و کافی و انجام فعالیت ورزشی منظم تاثیر بیشتری بر وزنه بدن دارد، اما به هیچ وجه کاهش وزن شما را تضمین نمی‌نمایند. قرص CLA با وجود تاثیر چشمگیر بر کاهش توده چربی، موجب رشد توده بدون چربی یا همان عضلات می‌شود.

مصرف قرص CLA چه فوایدی به همراه دارد؟

کسانی که مقدار بسیاری CLA از مواد غذایی دریافت می‌کنند، خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله دیابت نوع 2 و سرطان در آن‌ها کم می‌شود. به علاوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ث در آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.
سایر فواید قرص CLA به شرح زیر است:

  • بهبود دیابت نوع 2
  • تقویت حجم عضلات
  • افزایش توده‌ی استخوانی
  • افزایش میزان متابولیسم چربی
  • کاهش تعداد سلول‌های چربی در بدن
  • افزایش تجزیه چربی در سلول‌های چربی
  • کاهش وزن و کمک به سوخت و ساز بدن
  • کاهش میزان چربی ذخیره شده بعد از غذا خوردن
چگونگی مصرف قرص سی ال ای برای لاغری

چگونگی مصرف قرص سی ال ای برای لاغری

به منظور کاهش وزن، لازم است روزانه بین ۳ تا ۴ گرم CLA مصرف کنید. اگر هدفتان کاهش وزن نباشد، می‌توانید بین ۱ تا ۳ گرم CLA را در روز مصرف کنید. با این حال، برای اطمینان بهتر است دستورات موجود در بسته‌بندی محصول مورد نظرتان را مطالعه کنید و به آن‌ها عمل کنید. 

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله قوانین مرتبط با پیاده روی جهت لاغر شدن و کاهش وزن را نیز مطالعه نمایید.

به علاوه، مشاوره پزشک یا مربی ورزشی نیز می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. به طور معمول، توصیه می‌شود قرص CLA را در همراه وعده‌های غذایی مصرف کنید. تعداد و زمان مصرف قرص به توجه به دوز مصرفی و شرایط شخصی و وزنی ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، قوانین عمومی برای همه افراد قابل ارائه نیست.

سخن پایانی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای لاغری، قرص سی ال ای است که عمدتا توسط ورزشکاران استفاده می‌شود. بسیاری اعتقاد دارند که استفاده از CLA همراه با ال کارنیتین، نتیجه بهتری در سوزاندن چربی‌ها خواهد داشت.

 

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید