کد تخفیف خرید اول از آقای دارو
تناسب اندام دانستنی های پزشکی

چگونه افراد دیابتی می توانند وزن خود را افزاش دهند؟

چگونه افراد دیابتی می توانند وزن خود را افزاش دهند؟

دیابت و افزایش وزن

یکی از عوامل دیابت نوع 2 افزایش وزن است با این حال بسیاری از افراد در صورت مبتلا شدن به دیابت به طور ناگهانی کاهش وزن قابل توجهی را تجربه می کنند که بخشی از آن به استفاده از داروها نربوط می شود. ازآنجاکه بدن قادر به استفاده از قند موجود در خون نیست، از سایر منابع انرژی خود استفاده کرده و وزن خود را از دست می‌دهد. حتی اگر شما به مقدار طبیعی مواد غذایی مصرف کنید، عدم توانایی بدن در جذب قند، موجب کاهش وزنتان خواهد شد.

(برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله دیابت چیست؟ را مطالعه کنید)

 

برنامه غذایی افزایش وزن 

  • خوردن مداوم

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش وزن افراد دیابتی با توجه به مشکل افت قند ناشی از تزریق انسولین، مصرف منظم و مداوم غذا است.این به معنای داشتن بیش از سه وعده غذایی،در روز.

  • خوردن غذاهای مغذی

سعی کنید از غذاهایی که سرشار از مواد مغذی هستند،استفاده کنید. غلات، ماکارونی و نان سبوس‌دار.از مصرف غذاهای فرآوری شده،اجتناب کنید.مقادیر زیادی میوه،سبزی، لبنیات،آجیل، دانه‌ها و گوشت بدون چربی استفاده نمایید.رژیم غذایی خود را با توجه به میزان قند موجود در آن‌ها،انتخاب نمایید.

  • تنقلات

اگر از خوردن تنقلات در طول روز،لذت می‌برید مطمئن شوید که این میان وعده‌های غذایی،دارای ارزش تغذیه‌ای بالایی هستند.خوردن هر غذای با کالری بالا،روش خوبی برای افزایش وزن نیست.توصیه می شود تنقلاتی مانند  آجیل ،پنیر، کره بادام‌زمینی، آووکادو ، میوه‌های خشک‌شده مصرف شود.

برنامه غذایی افزایش وزن 

  • کربوهیدرات

افزایش مصرف کربوهیدرات‌ها،می‌تواند یک‌راه عالی برای اضافه کردن وزن و تأمین انرژی بدن باشد. بااین‌حال، بیماران دیابتی باید در استفاده از کربوهیدرات‌ها،محتاط باشند.اضافه کردن کربوهیدرات‌هایی که موجب افزایش ناگهانی و خطرناک سطح قند خون نمی‌شوند،روشی مناسب برای این افراد است. 

( شما با مراجعه به سایت داروخانه آنلاین آقای دارو میتوانید مکمل های کربوهیدرات را تهیه کنید.)

  • پروتئین

یکی از عوارض دیابت در اکثر افراد از دست دادن عضلات است. در این زمینه توصیه می شود افراد دیابتی دریافت پروتئین را در خود افزایش دهند و موادی مانند ماهی، مرغ، لوبیا ها، سویا و تخم مرغ را بیش از پیش در رزیم غذایی خود بگنجانند.

  • ورزش

ورزش های مقاومتی با وزنه و دستگاه های مناسب می تواند به افزایش وزن ماهیچه ها کمک کنند و از طرفی در افزایش اشتها در افراد دیابتی لاغربسیار موثر است. در این زمینه توصیه می شود افراد دیابتی مطابق با شرایط خود در ساعاتی از هفته (حداقل سه روز) به انجام فعالیت ورزشی بپردازند و به طور منظم میزان افزایش حجم عضلات و وزن خود را پایش کنند.

( می توانید تمامی مکمل های درمانی مورد نیاز افراد دیابتی را از داروخانه آنلاین آقای دارو خرداری کنید.)

 

غذا های سالم برای افراد دیابتی 

  • توت های قرمز 
  • ماهی سالمون وحشی 
  • دانه ها ،بادام انواع آجیل 
  • کشک سرشار از پروتئین
  • اسفناج،کلم،گیاهانی که برگ سبز تیره دارند 
0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید