hairtamin هیرتامین
مراقبت و نگهداری از پوست دانستنی های پزشکی

درمان های طبیعی برای خشکی پوست

درمان های طبیعی برای خشکی پوست

مقدمه مطلب؛ اهمیت پوست در بدن

پوست بزرگترین عضو بدن ماست. این عضو از بدن همان چیزی است که از ماهیچه ها، استخوان ها و بافت های ما نگهداری کرده و همچنین مانعی ایجاد می کند تا ارگانیسم های بد بیرون نگه از بدن نگه داشته شده و چیزهای خوب جذب بدن شوند. در کنار این موارد بد نیست بدانید پوست با جذب و آزادسازی گرما به تنظیم دمای بدن ما کمک زیادی نموده و موجب دفع سموم بدن می شود. به طور شگفت انگیزی، پوست خود را بازسازی و ترمیم می کند. بنابر این، جای تعجب نیست که اولین علائم مشکلات مختلف در بدن فرد به صورت خشکی پوست، بثورات، کهیر و اگزمای پوستی ظاهر شود. در این مقاله از مجله آموزشی آقای دارو به بررسی راهکارهای درمانی طبیعی و تضمینی خشکی پوست پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

آنچه در اهمیت پوست در بدن میخوانیم
         
  • راهکارهای درمانی خشکی پوست
  •      
  • نوشیدن آب خنک و استفاده از کرم های مرطوب کننده
  •      
  • تعدیل هورمون های بدن
  •      
  • تغییر رژیم غذایی
  •      
  • دفع سموم بدن توسط پوست
  •      
  • پیشگیری از سرطان پوست
  •      
  • جمع بندی نهایی؛ چه کنیم پوست مان خشک نشود؟

راهکارهای درمانی خشکی پوست

یکی از شایع ترین مشکلات پوستی احساس سفتی و خارش پوست خشک می باشد. شاید در نگاه اول این مسئله چندان خطرناک به نظر نرسد، اما پوست خشک می تواند شما را به مشکلات بیشتری سوق دهد و در برخی موارد به یک مسئله جدی تبدیل شود. از لب های ترک خورده گرفته تا ترک های روی پاشنه پا، پوست خشک هرگز یک مسئله خوشایند نبوده است. در اینجا چند راهکار به شما گفته ایم که می توانید به کمک آن ها برای درمان انواع تحریکات پوستی اقدام کنید.

نوشیدن آب خنک و استفاده از کرم های مرطوب کننده

هر نوع آب و هوا بر پوست ما تأثیر می گذارد و محیط خشک و گرم ما به میزان قابل توجهی در تحریک پوست نقش دارد. چرا که در محیط های گرم و خشک رطوبت کمی در هوا برای جذب پوست وجود دارد. از این رو هوای گرم باعث می شود به عنوان یک مکانیسم خنک کننده هر رطوبتی که داریم را به صورت عرق دفع کنیم. در نهایت، رطوبتی که جذب می کنیم ابتدا به اندام ها، روده ها و ماهیچه های ما توزیع می شود و مقدار کمی برای تغذیه پوست باقی می ماند. خشکی پوست می تواند نشانه کم آبی بدن نیز باشد. نوشیدن آب بیشتر، خنک ماندن و همچنین استفاده از کرم های مرطوب کننده راهکارهای خوبی برای مبارزه با اثرات خشکی پوست شما هستند.

تعدیل هورمون های بدن

جالب است بدانید هورمون ها نیز می توانند باعث خشکی پوست شوند. هورمون استروژن تشکیل کلاژن و روغن های صاف کننده پوست را تحریک می کند. از این رو با افزایش سن و کاهش سطح استروژن، خشکی و خارش پوست در بسیاری از افراد مشاهده می شود. متأسفانه تغییرات پوستی ناشی از کاهش هورمون ها دائمی هستند. پس اگر فردی بخواهد در سنین بالا نیز پوست خشک خوب و سالمی داشته باشد، به ناچار باید یک سری محصولات را مورد استفاده خود قرار دهد. لوسیون ها و روغن های گیاهی جزو محصولات موثر در این رابطه بوده و پیشنهادی عالی برای شروع می باشند. البته محصولات زیادی برای استفاده توسط افراد دارای سنین بالا وجود دارد، و در این بین آنهایی که حاوی مواد طبیعی می باشند، بهترین انتخاب هستند.  در فروشگاه آقای دارو شما می توانید لیستی ارزشمند از محصولات حاوی مواد طبیعی برای مراقبت از پوست را مشاهده نمایید.

تغییر رژیم غذایی

هنگامی که چیزی با شما سازگار نیست، پوست یک ابزار عالی برای کشف این موضوع است. اگر به چیزی حساسیت دارید، اغلب این مسئله به صورت خارش، بثورات قرمز یا کهیر روی پوست شما ظاهر می شود. شما باید به این واکنش ها توجه کرده و سعی کنید علل آنها را مشخص کنید. اگر نمی توانید منبع مشکل را پیدا کنید، برای انجام آزمایش پوست با یک متخصص پوست مشورت نمایید. اگر تست های آلرژی مربوط به پوست شما منفی بودند، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا ببینید آیا مشکلی در رژیم غذایی شما وجود دارد یا خیر. هنگامی که علت التهابات پوستی خود را می دانید بهتر می توانید در صدد رفع شان اقدام کنید.

دفع سموم بدن توسط پوست

گاهی اوقات پوست به از بین بردن سموم بدن کمک می کند. دفع سموم بیشتر در قالب آکنه مشهود است اما می تواند به صورت کهیر یا برآمدگی های کوچک نیز ظاهر شود. متخصصان طب سنتی چینی این حالت از پوست را "گریه" تلقی می کنند، چرا که در این وضعیت پوست در حال پاکسازی سموم از سیستم بدن شما است. این التهابات پوستی چندان نگران کننده نبوده و نشانه خوبی است که نشان می دهد شما در مسیر درستی برای حذف عوامل استرس زا درونی قرار دارید.

پیشگیری از سرطان پوست

در کنار موارد ذکر شده مشکلات پوستی جدی تری مانند پسوریازیس و اگزما نیز وجود دارد. متخصصین پوست و پزشکان این حوزه به دنبال این هستند که ببینند آیا ارتباطی بین این واکنش های پوستی و عدم تحمل (یا همان آلرژی) وجود دارد یا خیر. نگران کننده ترین مشکل پوستی به شکل سرطان است. بیشتر سرطان های پوست با مداخله زودهنگام قابل درمان هستند، بنابراین مطمئن شوید که در صورت مشاهده موارد غیرطبیعی در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

جمع بندی نهایی؛ چه کنیم پوست مان خشک نشود؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در مراقبت از جسم و سلامت تان می بایست در نظر بگیرید، اقداماتی است که به منظور بهبود پوست تحریک شده ترتیب می دهید. اگر این اقدامات را موردتوجه قرار ندهید، لایه محافظ پوست شما روز به روز ملتهب تر می شود و نمی تواند از اندام های درونی بدن تان محافظت کند. ساده ترین و پیشگیرانه ترین درمان ها اغلب بهترین نتیجه را دارند. از این رو توصیه می کنیم در ابتدا از لوسیون های مرطوب کننده یا روغن های طبیعی تسکین دهنده استفاده کنید. همچنین هنگام حمام کردن، آب را خیلی داغ نکنید و از یک صابون ملایم استفاده نموده و بلافاصله بعد از دوش گرفتن یا شستن دست ها، آن ها را مرطوب کنید تا از خشک شدن پوست تان جلوگیری شود. در نهایت، هرگز نگذارید پوست تان در معرض کلر قرار بگیرد و همیشه از یک دستگاه تعدیل رطوبت هوا برای افزایش رطوبت خانه تان استفاده نمایید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید