خرید قسطی با اسنپ پی هیرتامین
اطلاعات دارویی دانستنی های پزشکی

همه چیز درباره قرص سرماخوردگی بزرگسالان

همه چیز درباره قرص سرماخوردگی بزرگسالان

همه چیز درباره قرص سرماخوردگی بزرگسالان؛  شرکت‌های معتبر دارویی دست به تولید داروهای مختلفی برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی، تب یونجه و سایر بیماری‌های تنفسی (مانند سینوزیت و برونشیت) زده‌اند. این داروها هدفشان تسکین علائم ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا مانند سرفه، آبریزش بینی، عطسه و گرفتگی بینی است.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • موارد استفاده از قرص سرماخوردگی بزرگسالان
  • میزان مصرف عمومی قرص سرماخوردگی بزرگسالان
  • موارد منع مصرف قرص سرماخوردگی بزرگسالان
  • عوارض جانبی قرص Adult Cold
  • نکات طلایی در مصرف قرص سرماخوردگی در بزرگسالان
  • بررسی تداخل دارویی قرص سرماخوردگی بزرگسالان
  • آیا مصرف داروی ادالت کلد واقعا تاثیرگذار است؟
  • آیا می‌توان از قرص سرماخوردگی بزرگسالان برای کودکان استفاده کرد
  • سخن پایانی

موارد استفاده از قرص سرماخوردگی بزرگسالان 

این دارو برای شما جهت کمک به درمان بیماری فعلی و بهبود علائم آن تجویز شده است. لطفاً در موارد مشابه یا توصیه به دیگران، از مصرف آن خودداری نمایید. استعمال این دارو در سرماخوردگی بزرگسالان به منظور بهبود علائم سرماخوردگی، سینوزیت، تب یونجه و آنفولانزا مناسب خواهد بود.

میزان مصرف عمومی قرص سرماخوردگی بزرگسالان 

توصیه شده است که مقدار مصرف هر دارو توسط پزشک تعیین شود. با این حال، معمولاً مقدار مصرف آن برای بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال، 1 تا 2 عدد هر 4 تا 6 ساعت است.

موارد منع مصرف قرص سرماخوردگی بزرگسالان

موارد منع مصرف قرص سرماخوردگی بزرگسالان

  1. در صورتی که به این دارو حساسیت دارید، توصیه می‌شود از مصرف آن خودداری کنید.
  2. در صورت بارداری یا شیردهی، قبل از استفاده از ادالت کلد به پزشک خود اطلاع دهید.
  3. اگر مشکلاتی مانند آسم یا مشکلات تنفسی دارید، قبل از استفاده از قرص سرماخوردگی با پزشک خود مشورت کنید.
  4.  اگر بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، دیابت و سایر بیماری‌های مشابه دارید، پزشک خود را در جریان قرار دهید. اگر در 14 روز گذشته از داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز مانند فنلزین استفاده کرده‌اید، ممکن است ادالت کلد برای شما مناسب نباشد و باید با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی قرص Adult Cold

موارد زیر می‌تواند از عوارض قرص سرماخوردگی بزرگسالان باشد:

  • خواب آلودگی
  • راش پوستی
  • افزایش اشتها
  • سرگیجه و سردرد
  • افزایش تعداد ضربان قلب
  • تحریک‌پذیری عصبی و بی‌قراری
  • فشار خون بالا یا فشار خون پایین
  • انقباض شدید عروق محیطی و احشایی

نکات طلایی در مصرف قرص سرماخوردگی در بزرگسالان

برای کاهش عوارض جانبی داروهای سرماخوردگی و افزایش سرعت بهبودی، می‌توانید راهنمای زیر را رعایت کنید:

  1. قبل از استفاده از هر نوع داروی سرماخوردگی، حتماً بروشور دارو و ترکیبات آن را مطالعه کنید.
  2.  اگر شما برای تنظیم سطح قند خون خود از چند دارو استفاده می‌کنید، حتماً قبل از استفاده از داروی سرماخوردگی با پزشکتان مشورت کنید. برخی از داروهای سرماخوردگی حاوی قند هستند و ممکن است بر روی سطح قند خون شما تأثیرگذار باشند.
  3. داروهای ضد احتقان خوراکی می‌توانند فشار خون را افزایش دهند، بنابراین برای افرادی که فشار خون بالا دارند، استفاده از این داروها مضر است. اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید، هرگز بدون مشورت با پزشک از این داروها استفاده نکنید.
  4. دکسترومتورفان و داروهای ضد احتقان ممکن است با برخی از داروهای ضد افسردگی مانند مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAOIs) تعامل داشته باشند. اگر از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنید، حتماً با پزشکتان در مورد عوارض داروهای سرماخوردگی مشورت کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین راهکارها برای جلوگیری از سرماخوردگی را نیز مطالعه نمایید.

بررسی تداخل دارویی قرص سرماخوردگی بزرگسالان

ممکن است قرص سرماخوردگی بزرگسالان یا ادالت کلد با داروهای زیر تداخل دارویی شدیدی ایجاد کند:

ایزوفلوران، لوفپرامین، لونافرنیب، ماپروتیلین، مفلوکین، متوکسی فلوران، دی هیدروارگوتامین داخل بینی، دوکساپرام، دوکسپین، متیل ارگونوین، متوکلوپرامید داخل بینی، نورتریپتیلین، پکسیدارتینیب، پراملینتاید، پرتومانید، پروپوفول. الکسادولین، مزیلات ارگولوئید، ارگوتامین، اتر، آمی تریپتیلین، آموکساپین، کابرگولین، اکسی بات‌های سدیم، کلسیم، منیزیم و پتاسیم، کلومیپرامین، دسفلوران، دزیپرامین، دی هیدروارگوتامین، ایمی پرامین، ایزوکاربوکسازید،

آیا مصرف داروی ادالت کلد واقعا تاثیرگذار است؟

مصرف داروهای سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌تواند منجر به کاهش برخی از علائم این بیماری‌ها شود، اما آنها را به عنوان یک درمان کامل نمی‌توان در نظر گرفت و طول درمان را کوتاه نمی‌کنند. به عنوان مثال، استفاده از شربت ادالت کلد می‌تواند در کاهش احتقان و عطسه موثر باشد.

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی Chest، بیشتر شربت‌های بدون نیاز به نسخه پزشک برای بزرگسالان و کودکان موثر هستند و به کاهش علائم کمک می‌کنند. اما کالج آمریکایی پزشکان قفسه سینه (ACCP) تأکید می‌کند که داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک (OTC) برای تشکیل مخاط (اکسپکتورانت) یا شربت‌ها و قطره‌های سرفه (سرکوب کننده‌ها) علل زمینه‌ای سرفه را درمان نمی‌کنند، اما می‌توانند بهبودی را تسریع کنند.

همه چیز درباره قرص سرماخوردگی بزرگسالان

آیا می‌توان از قرص سرماخوردگی بزرگسالان برای کودکان استفاده کرد؟

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، به عنوان منبع مورد اعتماد، توصیه می‌نماید که کودکان زیر 4 سال از مصرف داروهای سرماخوردگی یا ادالت کلد بدون نسخه خودداری کنند. در حالی که داروهای تجویزی سرفه با کدئین برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شوند، داروهای سرماخوردگی مانند ادالت کلد همچنان به طور گسترده استفاده می‌شوند.

 با این حال، این داروها ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشند، مانند کند شدن تنفس که به ویژه برای کودکان خردسال و نوزادان خطرناک است. همچنین، بسیاری از داروهای سرماخوردگی شامل بیش از یک ماده فعال هستند که ممکن است با سایر داروها در کودکان خردسال تداخل داشته باشد.

سخن پایانی

سرماخوردگی بزرگسالان یک ترکیب کارآمد و مفید است که عبارت است از یک ضد احتقان، یک ضد حساسیت و یک مسکن. این ترکیب به منظور درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این علائم شامل آبریزش بینی، عطسه، احتقان سینوس و بینی، تب و دردهای واکنش‌های حساسیتی می‌شود. با استفاده از این ترکیب، احتمالاً بهبودی در علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را تجربه خواهید کرد.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید