hairtamin ارسال رایگان به سراسر کشور
دانستنی های پزشکی اخبار

بدترین عادات اول صبح

بدترین عادات اول صبح

کارهایی که افراد روزانه بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهند، تاثیر بسزایی در ادامه روز آن‌ها خواهد داشت. شناخت عادت‌های اشتباه صبحگاهی و تلاش برای رفع آن‌ها به داشتن روز با نشاط و پرانرژی برای شما کمک می‌کند. دقایقی از صبح بسیار مهم‌اند و سرنوشت روز شما را تعیین می‌کنند.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • عادات اول صبح
  • آشنایی با عادات بد اول صبح
  • ننوشیدن آب ناشتا
  • مصرف شکر هنگام صبحانه
  • خوردن قهوه اول صبح
  • تنظیم زنگ هشدار متعدد
  • ورزش نکردن
  • مرتب نکردن رختخواب
  • دوش آب داغ
  • سخن پایانی

عادات اول صبح 

هر فرد هنگام بیدار شدن عادات خاصی دارد و گاه کارهایی انجام می‌دهد که ممکن است با دیگری متفاوت باشد. برای مثال، فردی روزش را با یک فنجان قهوه شروع می کند، دیگری با خواندن یک روزنامه و یا یک ورزش مثل پیاده‌روی. ممکن است که برای سرحال شدن به زیر دوش آب یخ بروید اما سوال اینجاست که کدام یک از عادات صبح می تواند یک روز موفق را برای شما بسازد و کدام یک می تواند در ارتقای سلامت به شما کمک کند.

آشنایی با عادات بد اول صبح

 

ننوشیدن آب ناشتا

روز خود را با یک لیوان بزرگ آب شروع کنید و مقداری لیمو نیز در آن بچکانید و خواهید دید که زودتر سر حال خواهید شد. در طول خواب بدن همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد  و از منابع مهمی مثل آب استفاده می کند و زمانی که از خواب بیدار می شوید، بدن شما تقریباً ۷ تا ۸ ساعت بدون آب بوده است، پس بسیار مهم است که آن را مرطوب نگه دارید. انجام این کار را در اولویت قرار دهید.

مصرف شکر هنگام صبحانه

مصرف شکر هنگام صبحانه

هرگز صبح خود را با یک نوشیدنی شیرین آغاز نکنید‌. آیا تا به حال محتوای کربوهیدرات شکر را بررسی کرده اید. هم کربن ها و هم شکر ها سبب خستگی بیشتر شما در طول روز خواهند شد و به جای این وعده های غذایی بهتر است که از گزینه های فاقد شکر و سالم استفاده کنید. مثل خوردن یک میوه که نیاز شما را برای شیرینی جات نیز تامین می

خوردن قهوه اول صبح

اکثر افراد اینگونه فکر می‌کنند که نوشیدن قهوه قبل از ساعت ۹ و نیم صبح سبب می شود در طول روز خسته نشوند یا انرژی بیشتری کسب کنند. اما باید بدانید که برای بدن شما مناسب نخواهد بود؛ چرا که بدن به طور طبیعی بین ساعت ۸ تا ۹ انرژی تولید می کند. نوشیدن قهوه در طول این زمان سیستم استرس را سردرگم می کند و سبب کاهش انرژی می‌شود. بهترین زمان نوشیدن قهوه ساعت ۱۰ صبح بعد از خوردن آب و صبحانه است.

تنظیم زنگ هشدار متعدد

یکی از بدترین عاداتی که افراد به تازگی دچار آن شده اند، تنظیم آلارم‌های متعدد است. زمانی که دکمه آلارم را می فشارید، چیزی که اتفاق می افتد این است که بیدار می شوید و چرخه خواب خود را برهم می زنید و زمانی که دوباره می خوابید در واقع به استراحت تان کمک نمی کنید. در واقع هنگامی که آلارم زنگ می زند و مدام این زنگ زدن تکرار می‌شود یعنی آلارم تعیین شده‌ی شما بیش از حد طولانی می شود، دیگر خواب از دست می رود و انرژی شما نیز در همان ابتدای صبح رو به اتمام می‌رسد و با احساس خستگی بیشتری بیدار خواهید شد. بنابراین، بهتر است با اولین آلارم گوشی موبایل خود بیدار شوید و صبح خود را با انرژی بیشتری آغاز کنید.

ورزش نکردن

محققان دریافته اند که ورزش کردن هنگام صبح با ورزش کردن هنگام عصر متفاوت است و هر کدام فوایدی دارند و نباید هیچ یک را ترک یا فراموش کرد. با ورزش کردن متابولیسم شما بیشتر از قبل افزایش می‌یابد و طبق مطالعات انجام شده باید همزمان با ورزش صبحگاهی غذای سالم تری نیز میل کنید.

چرا وقتی صبح ها بیدار میشیم صدامون گرفته است

مرتب نکردن رختخواب

مرتب کردن رختخواب با افزایش سطح خلاقیت شما در طول روز ارتباط دارد و البته مرتب نکردن آن ها صدمه ای به سلامت شما وارد نمی‌کند؛ اما ظاهراً این عادات سالم کوچک می تواند عکس العمل های خوبی را در شما به وجود بیاورد و باعث شود که در آینده تصمیمات بهتری بگیرید و پس بنابراین قبل از هر چیز تخت خواب خود را مرتب کنید و در مورد این فکر کنید که چگونه باید روز خود را شروع کنید.

عادات بد هنگام صبح

دوش آب داغ

بسیاری از افراد عادت دارند هروز صبح قبل از هرکاری دوش آب گرم بگیرند. اگر جز این دسته افراد هستید میبایست در کار خود تجدیدنظر کنید. آب داغ حس آرامش بر روی بدن دارد اما استفاده از آن هنگام صبح سبب می شود که در طول روز کند تر باشید، پس به جای آن از دوش آب سرد استفاده کنید تا را سرحال‌تر شوید. مطالعات نشان می‌دهد که دوش آب سرد سبب افزایش حوصله و انرژی می‌شود. بدن ما هورمون آدرنالین را برای تولید انرژی آزاد می کند که معمولاً بعد از آب سرد بدن این هورمون را ترشح می‌کند.

دفع سموم بدن از پا در 30 دقیقه به روش چینی ها

سخن پایانی 

در این مقاله سعی کردیم شما را با عادات بدی که بیشتر افراد به آن مبتلا هستند و به طور روزانه آن را انجام می‌دهند، آشنا کنیم. همچنین راه حل‌هایی برای ترک این عادات ارائه دادیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در ارتباط باشید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید