کد تخفیف هیرتامین
اخبار

چسب گلیتر چیست و چه کاربردی در آرایش دارد؟

چسب گلیتر چیست و چه کاربردی در آرایش دارد؟

چسب گلیتر یکی از زیرسازهای مناسب جهت استفاده از پودرهای براق یا اکلیل در آرایش است. به کمک این چسب، میکاپی زیبا و جداب برای مراسم رسمی و مهمانی‌های شبانه خواهیم داشت. در این مطلب به کاربرد چسب گلیتر خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • چسب گلیتر چیست؟
  • نحوه استفاده از چسب گلیتر
  • کاربرد و مزایای استفاده از چسب گلیتر
  • انواع پودر گلیتر
  • سخن پایانی

چسب گلیتر چیست؟

تفاوت چسب گلیتر نسبت به چسب‌های معمولی در این است که روی پوست احساس سنگینی و چسبناکی ناخوشایندی بوجود نمی‌آورند و بافت نرم و بسیار سبکی نیز دارد. این چسب‌‌خا قابلیت نگه داشتن سایه چشم را تا ساعت های زیاد دارند و به آسانی پاک نمی‌شوند و از ریزش پودرهای سایه و گلیتر بر روی پوست پیشگیری می‌نمایند.

چسب گلیتر چیست؟

نحوه استفاده از چسب گلیتر

جهت استفاده از چسب گلیتر می‌توان آن‌ را به تنهایی بر روی پوست ناحیه مورد نظر زده یا با پرایمر آرایشی خود ترکیب نمایید. این کار را به کمک نوک انگشت یا براش آرایشی مخصوص نیز انجام بدهید. بهترین روش استفاده این است که ابتدا زیرسازی پوست صورت گیرد. به این ترتیب جهت زدن سایه گلیتر نخست زیر سازی چشم باید درست صورت گیرد. بدان معنا که صورت خود را خوب شستوشو دهید و از مرطوب کننده، آبرسان، کرم پودر ، کانسیلر نیز استفاده شود. سپس مقداری از چسب را روی انگشت زده و سپس چسب را به صورت حرکات ضربه‌ای روی پلک ها پخش نمایید.

به هیچ عنوان انگشت روی پلک کشیده نشود. سپس به سرعت میزان مناسبی سایه گلیتری را با انگشت برداشته و با حرکات ضربه‌ای روی پلک پخش کنید. جهت این کار می‌توان از براش مخصوص گلیتر نیز استفاده کرد. اما باید به این نکته توجه داشت که چسب گلیتر زود خشک می‌شود و نباید بین مراحل فاصله بیافتد. برای پاک سازی سایه گلیتری نیز کافی است یک پد پنبه‌ای را به شیرپاک کن آغشته نموده و چند ثانیه روی پلک قرار دهید و در نتیجه پس از چند ثانیه پد را روی پوست به آرامی کشیده تا گلیترها از پوست جدا شوند.

کاربرد و مزایای استفاده از چسب گلیتر

از مزایای استفاده از چسب گلیتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • براق‌تر نشان داده سایه
  • تاثیر بسیار روی درخشش میکاپ
  • عدم تاثیرگذاری روی کرم‌های زیر ساز
  • افزایش جذب شدن پودر اکلیلی و دوام بیشتر گلیتر
انواع پودر گلیتر

انواع پودر گلیتر

  • گلیتر هولوگرافیک

این نوع از اکلیل‌ها نور تابیده شده را به صورت چند رنگ بازتاب می‌دهند. به نظر می رسد هر تکه کوچک گلیتر شامل ۳ تا ۴ رنگ درخشان باشد. همچنین می‌توان این گلیترهای هولوگرافیک را با متالیک ترکیب نمود تا ظاهر زیباتری داشته باشید.

  • گلیتر متالیک

این محصولات از متداول‌ترین و پرطرفدار‌ترین انواع اکلیل‌ها برای بدن محسوب می‌شوند. گلایترهای متالیک از فلز ساخته نشده‌اند. علت این نام گذاری نحوه درخشش بی‌نظیر آن‌هاست. این نوع پودرهای پرزرق و برق دارای رنگ‌های جذاب و زیبایی هستند و ماده اصلی برای طراحی روی بدن بشمار می‌روند.

روش انتخاب کرم مناسب برای پوست چرب

  • اکلیل‌های رنگین کمانی

گلیترهای رنگین کمانی سایه‌های ملایم پاستیلی را از خود ساتع می‌نمایند و درخششی زیبا برای شما به ارمغان می‌آورند. اضافه کردن ۳۰ درصد اکلیل متالیک و ۱۰ درصد هولوگرافیک به ۶۰ درصد گلیتر رنگین کمانی می‌تواند ظاهری فوق‌العاده بوجود آورد.

  • گلیترهای پودری

گلیترهای پودری بسیار ظریف و ریز است و برای استایل
های ملایم و آرایش های کمرنگ بسیار کابردی هستند. گلایترهای آرایشی در انواع مختلف و جهت کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، برای سایه چشم، لب و حتی روی پوست بدن نیز از این اکلیل‌های درخشان استفاده می‌شود.

سخن پایانی 

چسب گلیتر محصولی است که بر کیفیت و ماندگاری سایه های شاین و گلیتر تاثیر زیادی می گذارد. همچنین چسب های گلیتر علاوه بر ثابت نگه داشتن سایه های گلیتر و جلوگیری از ریزش آن ها، باعث بیشتر شدن رنگدهی و پیگمنت سایه نیز می شوند. به همین خاطر استفاده از چسب گلیتر در میکاپ های مجلسی و سایه چشم شاین و گلیتر اهمیت زیادی دارد.

 

 

2 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید