ارسال رایگان به سراسر کشور تستوسترون
تناسب اندام دانستنی های پزشکی

بررسی تفاوت میان پروتئین کنسانتره و ایزوله

بررسی تفاوت میان پروتئین کنسانتره و ایزوله

بررسی تفاوت میان پروتئین کنسانتره و ایزوله؛ پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی در تغذیه روزانه انسان‌ها است و در صورت عدم وجود آن در بدن، مشکلاتی برای ما به وجود خواهد آمد. ورزشکاران به دلیل انجام تمرینات سنگین، نیاز به مصرف پروتئین بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند تا عضلات آن‌ها پس از تمرین تحلیل نشوند و بازسازی و حجیم شوند. بنابراین، ورزشکاران می‌توانند از مکمل‌های پروتئین کنسانتره و یا پروتئین ایزوله استفاده نمایند.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • پروتئین مورد نیاز روزانه بدن
  • پروتئین وی چیست؟
  • پروتئین وی ایزوله چیست؟
  • پروتئین وی کنسانتره چیست؟
  • تفاوت ترکیبات پروتئین وی کنسانتره و ایزوله
  • بافت پروتئین وی ایزوله و کنسانتره چه تفاوتی با هم دارد؟
  • سخن پایانی

پروتئین مورد نیاز روزانه بدن

میزان مورد نیاز پروتئین در روز برای هر فرد متفاوت است، اما به طور کلی توصیه می‌شود که برای هر کیلوگرم وزن بدن، حداقل 0.8 گرم پروتئین مصرف شود. با این حال، بدنسازان و ورزشکاران به دلیل سوزاندن کالری بیشتر نسبت به افراد کم‌تحرک، نیاز به مصرف پروتئین بیشتری برای ساخت عضلات دارند.

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی، یکی از اساسی‌ترین پروتئین‌های موجود در شیر است که در فرآیند تولید پنیر، از آن جدا می‌شود. بدنسازان از مکمل‌های پروتئین وی جهت تأمین پروتئین مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. این مکمل، شامل انواع مختلفی از پروتئین وی مانند وی کنسانتره، وی هیدرولیزشده و وی ایزوله می‌باشد.

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی ایزوله چیست؟

پروتئین وی ایزوله، با تقریباً 90 درصد پروتئین خالص، یکی از باکیفیت‌ترین پروتئین‌ها برای عضله‌سازی است. برای بدنسازانی که قصد کاهش وزن دارند، این پروتئین به دلیل کم‌چرب و کم‌کربوهیدرات بودن آن، نسبت به سایر مکمل‌های پروتئینی، ترجیح داده می‌شود.

پروتئین وی کنسانتره چیست؟

در حقیقت پروتئین وی کنسانتره، به دلیل داشتن درصد بالایی پروتئین، برای افرادی که به دنبال خرید مکمل پروتئینی ارزان هستند، گزینه مناسبی است. طعم و مزه مطبوع این مکمل به دلیل حذف چربی و لاکتوز موجود در پنیر، بسیار خوشمزه است. پروتئین بالایی در آب پنیر وجود دارد و به علت اینکه پروتئین وی کنسانتره از آب پنیر ساخته می‌شود، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

تفاوت ترکیبات  پروتئین وی کنسانتره و ایزوله

پروتئین وی ایزوله نسبت به کنسانتره، کمترین میزان کربوهیدرات و لاکتوز را داراست. بنابراین، در صورتی که شما به لاکتوز حساسیت دارید و می‌خواهید از پروتئین وی استفاده کنید، بهتر است از نوع ایزوله استفاده کنید. با این حال، در هر دو نوع پروتئین وی ایزوله و کنسانتره، مقادیری از لاکتوز وجود دارد و اگر میزان عدم تحمل لاکتوز در بدن شما بسیار زیاد باشد، حتی ممکن است به نوع ایزوله نیز واکنش آلرژیک نشان دهید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله بدنسازی طبیعی یا همراه با مکمل را انتخاب کنیم؟ را مطالعه نمایید.

مقدار پروتئین در پروتئین وی ایزوله بیشتر از پروتئین وی کنسانتره است. بنابراین، به افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، معمولاً توصیه می‌شود که از پروتئین وی کنسانتره استفاده کنند؛ چرا که این نوع پروتئین دارای کمترین میزان چربی و بیشترین میزان پروتئین است. مصرف پروتئین وی کنسانتره می‌تواند در کاهش اشتها موثر باشد و به لاغری چشمگیری کمک کند.

  • قیمت پروتئین وی ایزوله و کنسانتره

علاوه بر تفاوت‌های ارزش غذایی، هزینه خرید پروتئین وی ایزوله نسبت به پروتئین وی کنسانتره بیشتر است. به طور کلی، قیمت پروتئین وی ایزوله بیشتر از پروتئین وی کنسانتره است.

  • تفاوت پروتئین وی ایزوله و کنسانتره از نظر فواید

پروتئین وی ایزوله و کنسانتره دارای فواید یکسانی هستند و تحقیقات اینگونه نشان می‌دهد که مصرف هر دو نوع پروتئین وی، چه ایزوله و چه کنسانتره، سبب افزایش توده عضلانی بدون چربی در بدن می‌شود. با این وجود، تفاوت‌های جزئی در ارزش غذایی بین این دو نوع پروتئین وجود دارد که به آن‌ها اشاره شده است. با این حال، اسیدهای آمینه در پروتئین وی ایزوله و کنسانتره تقریبا یکسان است، زیرا هر دو این مکمل‌ها از یک منبع، یعنی شیر، مشتق شده‌اند.

بافت پروتئین وی ایزوله و کنسانتره چه تفاوتی با هم دارد؟

تفاوت اصلی بین پروتئین ایزوله و کنسانتره، در بافت آن‌ها و حلالیت آن‌ها است. پروتئین ایزوله بافت نرم‌تری دارد و حلالیت بهتری دارد. به همین دلیل، اگر می‌خواهید اسموتی یا شیک پروتئینی درست کنید، استفاده از پودر پروتئین وی ایزوله بهترین گزینه است.

سخن پایانی

پروتئین، منشا آمینو اسیدهاست و آمینو اسیدها بخش اساسی ساختمان ماهیچه هستند. بنابراین، پروتئین به عنوان ضرورترین عنصر در ساختمان ماهیچه شناخته می‌شود. پروتئین وی، بخشی از پروتئین شیر است که در هنگام تولید پنیر از آن جدا می‌شود و به آن آب پنیر نیز گفته می‌شود. این پروتئین شامل تمامی اسید آمینه‌های ضروری است و بهترین و کامل‌ترین مکمل بدنسازی محسوب می‌شود.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید