کد تخفیف حراج آخرسال آقای دارو
دانستنی های پزشکی اخبار

نگرانی ها درباره خالکوبی و تتو

نگرانی ها درباره خالکوبی و تتو

خطرات پنهان در مواد خالکوبی و تتو

خالکوبی یعنی هک کردن یک نقش روی بدن که جوهر آن هیچ‌گاه پاک نمی شود. ‌در واقع یک اثر هنری است که می تواند نشان دهنده شخصیت و عقاید فکری شما باشد؛ اما شاید به این فکر نکرده باشید که از لحاظ بهداشتی و امنیتی ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد که در این قسمت از وبلاگ آقای دارو قصد داریم راجع به خطر پنهان در مواد خالکوبی یا همان تاتو توضیح مفصلی دهیم.

 

افرادی که تاتو دارند در معرض خطرات جدی تری هستند

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، ممکن است ارتباطی بین داشتن جوهر روی بدن و مشکلات مربوط به سلامتی باشد. مطالعه ای در سال 2006 در آمریکا انجام شد و محققان روی 3871 بیمار تحقیق کردند که نخستین افراد مبتلا به هپاتیت سی بودند.

آنالیزها و تجزیه تحلیل ها نشان داد افرادی که یک یا چند تاتو روی بدن خود دارند، بیشتر در معرض بیماری کبدی هستند. اگر تجهیزات مربوط به کار تاتو جدید نباشد یا به خوبی استرلیزه نشده یا اصول بهداشتی رعایت نشده باشد، بیماری های خونی مانند هپاتیت ب و هپاتیت سی اتفاق می افتد که به کبد آسیب زده و ممکن است منجر به مشکلاتی مانند سرطان کبد یا ایدز بشود.

جوهرهای تاتو ممکن است مواد آسیب زننده پنهان در خودشان داشته باشند

طبق تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است، جوهری که برای تاتو استفاده می شود، می تواند مضرات زیادی برای افراد به وجود بیاورد. در واقع این موضوع زمانی مورد توجه قرار گرفت که افراد برای پاک کردن تتو به سراغ لیزر می رفتند و روش های مختلفی مانند الکترونیک میکروسکوپی، برای زیر نظر قرار دادن مواد مورد استفاده شده در رنگدانه های تاتو مورد استفاده قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که همه جوهرها حاوی ذرات خیلی ریز؛ کوچکتر از 100 نانومتر هستند‌. در واقع این کوچک بودن ذرات تتو خطرناک است، زیرا می تواند وارد غشای سلولی شود و آسیب ایجاد کند.

نتایج و تجزیه تحلیل های دیگر هم نشان دادند که جوهر های رنگدانه تاتو ممکن است موادی را در خودشان داشته باشند که از لحاظ بهداشتی مورد تایید نیست که اتانول و بعضی از آن ها حتی خطرناک هم هست. در واقع هر زمان که تحقیق روی جوهر ها انجام شد، به یک ماده رسیدند که نشان دهنده خطر بود.

جوهرهای تاتو مورد تایید جهانی نیستند

بر اساس شواهد؛ هیچ برند معروفی جوهر مخصوص تاتو تولید نمی کند. در حقیقت کمپانی های بزرگ این جوهر ها را برای آن هایی تولید کرده اند که کار هایی مانند نقاشی، طراحی و اقدامات این چنینی انجام می دهند که تاتو کار هم به‌ناچار از آن ها استفاده می کند و در نتیجه هیچ کدام از جوهر های خالکوبی برای انجام این کار تاییدیه جهانی ندارد.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید